rundercarpaccio

A

Anoniem

Guest
Weet iemand of je rundercarpaccio mag eten als je zwanger bent??

groeten Tina

Hallo,

Officieel mag je geen rauw vlees eten en rundercarpaccio is rauw vlees. Ik moet zeggen dat ik naarmate ik wat verder in de zwangerschap kwam toch wel eens gezondigd heb met carpaccio, rood vlees en Franse kaasjes. Ik kon het gewoon niet laten.

Bij de eerste twee is het hardstikke goed gekomen. Twee grote kinders (4425 gram een 4300 gram).

Succes met de zwangerschap.

Je mag dit niet eten, want het is rauw vlees.

voedingscentrum

hier kun je wat meer vinden over wat wel en niet mag tijdens je zwangerschap.

groetjes Danique
34w4d

Hoi,

Nee, helaas mag je dit niet eten.... Net als rode biefstuk etc.
Brie en andere franse kaas van gepasteuriseerde melk mag wel. Als het gemaakt is van rauwe melk staat er op de verpakking: "au lait cru".

Ik heb nog 6,5 week te gaan, en zodra de kleine eruit is ga ik me te buiten aan carpaccio!

Groetjes Lilian

oooooohhhhh carpaccio is zooooo lekker.

Helaas je mag het niet hebben. Balen he?
Als wij uit eten gingen nam ik altijd carpaccio vooraf, lekker glas wijn erbij en na het eten een sigaret.

Helemaal gefrustreerd ging ik de zwangerschap in. Mag je dan helemaal niks meer, vroeg ik mezelf af?  Ik was ook stikjaloers op manlief die lekker elke avond een glas wijn of twee naar binnen tankt
Maar je, je went er echt aan hoor. Nu heb ik er al niet veel moeite meer mee en je doet het voor een goed doel he? Dan maar aan de thee met bonbons, ook lekker.

Maar als ik die kleine eruit heb gewerkt ga ik wel meteen aan de carpaccio hihihi.

Succes ermee Juffie

Het mag inderdaad niet. Maar ik smokkel dus af en toe  wel. Als er iets lekker is dan is het wel dit!!!

Bij de Pasta  Company hebben ze dat als voorgerecht of als broodje tijdens de lunch. Ik kon het een aantal weken niet laten ik zat te watertanden bij de gedachte, smaak alleen al. En oooooooh wat smaakte me het!!!!

Biefstuk neem ik niet wel goed doorbakken enzo maar nooit zo lekker als mmmmjam medium, rosbief ook 2x gesmokkeld.

Verder hou ik me aan alle voorschriften, maar er is niets lekkers als je het al weken c.q. maanden niet gegeten hebt!!!!

Goedemorgen,

Ook ik heb wel eens gezondigd en voel me er niet schuldig over.
Ik zeg maar zo: ik ben ook groot geworden zonder enig probleempje!
Mijn moeder had vroeger toch ook geen waslijst van dingen die ze wel of niet mocht eten?

Wel houd ik me met beleid aan de voorschriften, maar af en toe, moet toch geen kwaad kunnen?

Ga er maar lekker van genieten zou ik zeggen!
Groetjes,
Sigrid H
30 wkn

Je kan best een keertje zondigen, maar er hoeft maar 1x een verkeerde bacterie o.i.d. in te zitten en je kindje kan er hartstikke ziek van worden en/of er iets aan overhouden. Vroeger wisten de mensen dit niet, maar nu het wel bekend is zou ik het risico niet nemen.

Terug
Bovenaan