Runderrookvlees

Hoi Jolanda,

Ja hoor, dat mag. Door het roken is het vlees gaar geworden, dus je kunt het gewoon eten. Dat geldt trouwens ook voor gerookte en 'rauwe' ham - dat is ook bewerkt, waardoor het veilig is om te eten.

~Hilde

Hee

Je mag gewoon rookvlees eten hoor.
Het gaat meer om je bloeddruk.
Als je geen te hoge bloeddruk hebt mag je het gewoon eten.
Je kan namenlijk van zoute dingen een te hoge bloeddruk krijgen.
Ik heb het ook gewoon gegeten, en terwijl ik met 38 weken zwangerschap wel een te hoge bloeddruk kreeg.

Groetjes Mama van Joëlla.

Hoi Hoi,

Ik ben vandaag naar de gync. geweest. Ook heb ik gevraagd of je runderrookvlees mocht eten. NEE dus! Het is rauw gerookt en dus mag je het niet hebben volgens mijn gync.

Dus laten we het voorlopig maar staan. Helaas

Groetjes,
M.

Hoi,

Ik heb gisteren aan mij VK gevraagd of je gerookte zalm, gerookte ham
e.d. mag eten en dat mocht. Het is goed verhit. Je mag zelfs haring
eten, want vis kan geen kwaad als het rauw is. Ze waren pas met een
boekje bezig over dit onderwerp. Dus ze is goed op de hoogte van dit
alles. Alleen rauw vlees mag dus niet! Biefstuk ook doorbakken is af te
raden. Of je moet een gebakken schoenzool willen eten. Lijk me dus ook
niet eens lekker.

Gr. Gwen

Hoi!

Toch apart dat er zo veel verschillende reacties zijn over wat je wel en niet mag eten.

Ik had juist weer gehoord dat je gerookte vis niet mag eten. Er is laatst in een of ander onderzoek in gerookte zalm de listeriabacterie aangetoond. Maar verse haring mag weer wel (niet de voorverpakte uit de supermarkt, hier kunnen doordat het al langer verpakt is weer schadelijke bacteriën in zitten. Verse haring van de visboer is ok).
En dat rookvlees en rauwe ham een speciale behandeling hebben ondergaan zodat je die wel veilig kunt eten.

Nou ja, die paar weken kunnen we wel zonder, toch?
Ik ben 6 december uitgerekend, dus bij ons staat voor kerst in ieder geval carpaccio op het menu!

Groetjes Lilian
32w, 1d

Terug
Bovenaan