rundvlees

Hallo,

Ik wil morgen voor het eerst zelf koken voor m'n dochter.
Ik heb alleen een vraagje over het rundvlees,
doe je dat meekoken met de aardappels en groente,
en hoelang moet het rundvlees koken, dat moet naar mijn idee
toch best wel lang?
Ik heb trouwens mager rundvlees gekocht, dat is toch wel goed?

En nog een vraagje over de variatie van de groente.
Doen jullie veel variatie van groente of rijst e.d geven,
b.v iedere dag wat anders, of geven jullie ook weleens het
zelfde in de week.
Ik ben heel erg benieuwd hoe jullie het doen.

gr, Margriet
 
hoi,

ik zou het wat betreft vlees eigenlijk niet weten, ik geef dat nog niet  vers omdat ik niet weet hoe, dus dr vlees krijgt ze binnen als ze een potje eet.

de variatie van groente, ik weet niet hoe oud jouw kindje is maar met Britt ben ik begonnen met een paar dagen hetzelfde, maar nu eet ze gewoon wat wij eten en als ze daar niet van mee kan eten dan heb ik gekookte voorraad in de vriezer liggen.

ook rijst ed eten wij niet dus dat krijgt ze ook niet binnen..... zou misschien wel moeten?? ze is nu 7,5 maand.

groetjes Carli
 
Hoi Margriet,
Ik weet niet hoe oud je dochter is? Maar ik heb mijn zoontje toen hij 10 maand was
af en toe met de pot mee laten eten. Maar ik bakte het vlees gewoon net zoals we dat
voor onszelf doen. Alleen met weinig tot geen kruiden in het begin.
Gekookt lijkt met het nl niet lekker. Voordeel van rundvlees is dat je het heel erg fijn
kunt snijden. Zelfs nog in draadjes kan doen en dan door de groente en aardappels
heen kunt prakken. Ik heb zijn eten altijd geprakt. Nu is hij bijna 14 maand en krijgt
hij het eten gewoon in kleine stukjes. Gaat prima.
Met groenten kun je eindeloos varieren.
Zelf ben ik begonnen met gekookte worteltjes. Vinden bijna alle kinderen lekker want
het is een beetje zoet. Gekookte aardappel erdoor en klaar. Ook gepureerde doperwtjes of boontjes vinden ze lekker. Gaandeweg kun je steeds meer groenten introduceren.
Kijk alleen wel uit met spinazie en koolsoorten. Spinazie mogen ze maar 1x in de week en van kool kunnen ze krampjes krijgen. Op www.keukenkikker staan ook nog heel veel recepten geselecteerd op leeftijd.
Veel eetplezier en succes
Melanie mmv Quinten
 
Het vlees gewoon bakken hoor, gewoon met jullie eigen vlees. Het is zowiezo handiger dat ze met jullie mee eet denk ik (als het tenminste voedsel is wat ze mag hebben).
Hoef je niet appart nog eens te gaan koken en bakken.
 
Terug
Bovenaan