rundvleessalade eten

Maak je niet te druk over wat wel en wat niet te eten. Er zijn bepaalde dingen die je moet laten maar die lijst van spullen staan echt specifieke dingen op.
Wat betreft rauw eten (rauwe eieren en zo) :
alles wat ze in de winkel verkopen zit een houdbaarheid aan. Als het echt rauw was of rauwe produkten inzaten dan is het niet lang houdbaar.

Iemand vroeg of ze mayo kon eten omdat er rauwe eieren in zaten. Denk je nou echt dat mayo weken lang houdbaar is als er iets kwetsbaar in zit als rauwe eieren.

Dus als het lang houdbaar is is het meestal ook wel veilig hoor. Maak je er niet al te druk over. Vroeger aten ze ook dingen die nu niet goed blijken te zijn, maar toch zijn ook toen gezonde baby's geboren.
Denk maar eens na aan de meiden die gewoon blijven roken of alcohol drinken......en neem bijvoorbeeld zwervers of verslaafde, die raken ook zwanger en brengen (ongelofelijk maar waar) gezonde kinderen ter wereld.

Nog veel succes met je zwangerschap

Hi,

Ik vind het verhaal van Jeanine wel heel erg onbezorgd klinken. Ik ben ook niet zo'n paniekzaaier en eet ook alles wat ik tegen kom, maar als ik franse kaas krijg en ik weet niet zeker of het van rauwe melk is gemaakt, dan laat ik hem toch liever staan. Mijn biefstukje en varkenshaas eet ik doorbakken en carpaccio laat ik toch ook maar liever staan.

Je hoeft niet kieskeurig te worden, maar een beetje aanpassen aan wat je eet kan geen kwaad.

Ik denk ook niet dat het eten van rundvleessalade kwaad kan. Maar als je het echt niet vertrouwd, waarom laat je het niet staan? Er zijn genoeg andere dingen waarvan je zeker weet dat je ze wel mag. Verder ben ik het wel met Jeanine eens, dat produkten die lang houdbaar zijn nooit van rauwe produkten gemaakt kan zijn.

Geniet van je zwangerschap.

Gr. Tamara.

Hee wat grappig; ik heb diezelfde verslaving. En bij mijn tweede had ik dat ook, maar dan ook zoet-zuur (babi-pangang en zure snoepjes). De pot met augurken heb ik nog niet open getrokken. Ik heb net weer een bakje huzarensalade achter de kiezen, haha.

Ik denk dat rundvleessalade ttrouwens best mag. Niks rauws aan.

Dank jullie wel voor de fijne reacties.
ben gewoon heel angstig en bang aangelegd en ben zo bang dat ik iets fout doe.
ben nu 25.3 zwanger en blijf paniekerig,al gaat het steeds ietsje beter.
Fijne zwangerschap allemaal toegewenst!
X

Terug
Bovenaan