Rust en regelmaat bieden

Hoi meiden

Hoe doen jullie dat je kindje rust en regelmaat bieden in combinatie met activiteiten aanbieden en af en toe weg gaan.

Wij merken dat onze kleine na de fles van 8 uur en 16 uur onrustig is. (de andere flessen slaapt hij zo, bij deze flessen wilt hij dat niet)
Nu dacht ik eerst dat hij honger had, had hij ook wel, maar is niet het Probleem. Want hij blijft onrustig ook naar de fles. De fles na 16 uur heeft hij wel krampjes maar is goed te doen en niet heel lang.
Nu vandaag besloten heb om 16 uur als hij wakker wordt te voeden en dan een uurtje of ander half uit bed en daarna er weer in. Hij heeft nu een klein uurtje wel onrustig geweest en gehuild, maar als je bij hem komt en de speen weer geeft dan is hij wel weer even rustig.
Oja we bakenen hem in als hij in bed ligt

Hoe doen jullie het rust en regelmaat afwisselen met activiteiten

x yvonne

Goede vraag, ik lees graag even mee. Doordat we nog de reflux onder de knie aan het krijgen zijn is de rust en regelmaat er ook nog niet helemaal. Vandaag medicatie gehad, hopelijk slaat dat snel aan en kan ik er ook mee beginnen!

Onze dame is vandaag 6 weken en blijft nu steeds langer wakker. Na de fles van 5.30, 19.00 en 22.00 gaat ze meteen naar bed en slaapt ze ook meteen. Overdag is ze in totaal 1 uur wakker incl voeden. Meestal gaat ze even in de box. Hier kijkt ze al goed in de rondte en vind ze het mobiel helemaal leuk! Ze houd het max 10 min vol in de box. Dan nog even lekker knuffelen en kletsen. (ze reageert al op geluidjes zo lief!!!) en dan naar bed. Zodra ze begint te jammeren dan leg ik haar wakker weg. We bakeren haar ook in en na 2-3 keer haar speen er weerin doen slaapt ze netjes in. Je zult merken dat de keren dat hij wakker is steeds langer worden en op een gegeven moment worden dat 3 slaapjes op een dag, dan 2 en rond de 1e verjaardag gaan ze (meestal) over op 1 slaapje.

Het is een kwestie van goed kijken naar je kleintje. Is hij na de fles nog erg wakker, klets even lekker of probeer de box eens. Zodra ze gaan jammeren/wegkijken worden ze moe en kunnen ze na even knuffelen naar bed. Tenminste zo werkt het hier, maar ieder kind is weer anders!

Weggaan doe ik meestal net na een fles, dan kan ze fijn slapen. Soms ook een uurtje voor de fles, dan heeft ze net niet genoeg trek om te huilen en slaapt ze nog.

Succes!
Liefs ciomama

Mijn meisje is vandaag 7 weken en slaapt nog veel. Smorgens na de fles van 7/7.30 slaapt ze zo weer, na die van 11u ook en na die van 15u slaapt ze meestal 2uurtjes en daarna is ze wakker tot 23u. Na haar laatste fles gaat ze heerlijk slapen en horen we haar niet meer. Op zich is het normaal dat ze een paar onrustige uurtjes hebben op een dag en meestal is dat rond etenstijd maar dat verschilt natuurlijk per kind. Als mijn man vroege dienst heeft ligt ze veel in de box omdat ik dan mijn zoon naar school moet brengen en halen en tussendoor is er dan weinig tijd om haar in bed te leggen. Ze slaapt dan tussendoor in de kinderwagen of de box en dat gaat prima. Moet zeggen dat ze op zich heel makkelijk is en ik leg haar ook eigenlijk altijd wakker weg en dan valt ze prima vanzelf in slaap. Ik kan haar ook zo wegleggen als ze in de maxi cosi of kinderwagen in slaap valt.

Kijk gewoon naar wat je kindje aangeeft en als jij denkt dat ie moe is leg je m in bed.

xx

2e poging,
goede vraag want bij mara was er amper regelmaat in begin ivm de reflux

jonna heeft vaste tijden voeidng, ook al komt ze later of eerder met voeding, dus al heel wat bij ons.
als ze wakker is dan knuffelen en spelen we, verder slaapt ze overal,nu naast me op de bank, anders box, wipper, kinderwagen, auto.
bedje is voro nachts

ik wil dat ze leert zelf inslapen zonder mama en middags wel in bedje slapen

Maar omdat ik nog genezende ben lukt dat nog niet, ivm afspraken en dat Mara wel of niet er is.
normaal was vroeger 10 uur drinken voor mara en mij en dan naar buiten als het kan. Maar ik kan dat vaak ngo niet, afgelopen week was er geen opvang en had ik veel last van mijn bekken en kon ik niks.

Wel probeer ik er in te krijgen dat ochtends fles en dan eerst tijdje zelf vermaken in de box en daarna samen spelen/knuffelen en slapen.

Bij Mara heeft dat ervoor gezorgd dat ze snel leerde zelf te spelen en ik mijn handen vrij had voor huishouden. ze is bijna 2 en kan heel goed alleen spelen, naast samen spelen natuurlijk.

Hoi Hoi,

Hier een feb '12 moeder. Mijn dochtertje is nog wel net in maart geboren. 1 mrt 2012.
Ik heb qua tijden nog niet echt regelmaat maar wel qua volgorde. Zodra ze wakker wordt krijgt ze een schone luier. Daarna gelijk de fles, even lekker knuffelen en afhankelijk of ze bijna is slaap valt of niet gaat ze nog even de box in. Zodra ze begint te gapen of jammeren gaat ze wakker naar bed. Heel soms huilt ze even maar valt dan vaak na 5 minuutjes in slaap en slaapt dan meestal tot de volgende voeding. Soms niet, Dan wordt ze eerder wakker en gaat ze de draagzak in en slaapt ze bij mij verder zodat ik mijn handen vrij heb.
s'nachts en na de laatste voeding gaat ze gelijk na de fles weer naar bed en dan valt ze snel weer in slaap.
Als ik wegga zorg ik dat ik na een fles wegga en meestal ben ik dan voor de volgende voeding weer thuis.

Succes en je zal merken dat er vanzelf wat meer regelmaat in komt.

Groetjes mama van Rayen, Milan, Roos en Lana

Terug
Bovenaan