rust en regelmaat

Onze zoon is nu bijna 5 weken en passen rust en regelmaat toe zoals CB ons adviseert. Dus slapen-wakker worden-voeden-even spelen/knuffelen-bij moeheidsignalen wakker in bed leggen.
We moeten hem vaak wakker maken voor een fles overdag met als gevolg dat hij half slapend de fles drinkt en dan gewoon verder slaapt en leggen hem dan dus slapend weer in bed.
Als hij uit zich zelf wakker wordt dan valt hij tijdens de fles of er na in slaap. Knuffelen is er dan niet bij en als ik hem dan vervolgens in bed stop wordt hij wakker en gaat huilen. Ik heb hem wel eens in de box gelegd en dan wordt hij ook wel wakker maar gaat dan ook meteen huilen. Als ik hem oppak dan sukkelt hij meteen in slaap.
Het wakker maken voor de voedingen doe ik omdat ik nog twee school gaande kinderen heb die ik moet ophalen/wegbrengen en anders de voedingen precies vallen op het moment dat ik weg moet.
Nou zou ik graag best willen knuffelen met mijn zoontje maar hij slaapt bijna de hele tijd of anders huilt..
Hebben meer moeders hier wel eens mee gezeten?
 
Hallo!

Ik pas bij mijn zoon ook rust en regelmaat toe (volgens de methode van Ria Blom) hij is er een veel rustiger mannetje door geworden. Bij ons is alleen het probleem dat hij iedere x gaat huilen bij het naar bed brengen en ik kan hem niet laten huilen!! Ik ga hem steeds troosten tot hij in slaap valt, maar slaapt dan maar een uurtje terwijl hij in het begin 2 a 3 uur sliep! Iemand tips???

Oja mijn zoontje valt ook altijd in slaap aan de borst, maar ik verschoon na de borst altijd zijn luier en dan wordt hij weer wakker. Zo kan ik toch nog met hem knuffelen en spelen tot hij weer moe wordt!

Groetjes Linda
 
Terug
Bovenaan