rust en regelmaat

Hoi meiden

Hoe doen jullie dat je kindje rust en regelmaat bieden in combinatie met activiteiten aanbieden en af en toe weg gaan.

Wij merken dat onze kleine na de fles van 8 uur en 16 uur onrustig is. (de andere flessen slaapt hij zo, bij deze flessen wilt hij dat niet)
Nu dacht ik eerst dat hij honger had, had hij ook wel, maar is niet het Probleem. Want hij blijft onrustig ook naar de fles. De fles na 16 uur heeft hij wel krampjes maar is goed te doen en niet heel lang.
Nu vandaag besloten heb om 16 uur als hij wakker wordt te voeden en dan een uurtje of ander half uit bed en daarna er weer in. Hij heeft nu een klein uurtje wel onrustig geweest en gehuild, maar als je bij hem komt en de speen weer geeft dan is hij wel weer even rustig.
Oja we bakenen hem in als hij in bed ligt

Hoe doen jullie het rust en regelmaat afwisselen met activiteiten

x yvonne
.
 
Hoi, ik vraag me af hoe oud je kindje is. Sommige kindjes hebben de eerste 3 a 4 een onrustige periode. Bij ons was dit 's avonds. We konden niet goed vaststellen wat het was. Als ze bij ons was werd ze rustig. Ik kan je dus niet heel veel tips geven, dan gewoon de gebruikelijke volgorde van de dingen dien. 's Avonds lekker in bad doen....
Succes!
 
Volgens mij is jullie zoontje nog jong of niet?

Ik heb 2 kids de oudste is 2 en de jongste 8 maanden. Ik deed er de eerste paar maanden weinig mee. Lekker knuffelen op de arm en wandelen in de wandelwagen. De oudste kwam zelfs de eerste 6 weken niet beneden. Bleven we lekker mee boven op de logeerkamer. De jongste moest wel want ik heb er dus nog 1. Ik doe alles in een "vast" patroon en ik ben wel van de klok. Moet ook zeggen dat het hier goed werkt.

Ik deed in het baby tijdperk het volgende:

Wakker, verschonen, fles, knuffel op de arm, even in de box en dan naar bed.
Naarmate ze ouder worden wordt hier de periode langer van alleen spelen. We gaan nu ook vaak even een ommetje maken als hij wakker is. Eerder ging ik eruit rond zijn slaaptijd. Hij sliep dan in de wandelwagen.

Ik heb hier heel veel baat bij en vind het ook erg prettig voor de kinderen. Ze weten wat hun te wachten staat. De oudste heeft het ook nog steeds en als we eens afwijken dan merk ik het echt aan hem.

De jongste had de eerste 4 mnd standaard een huiluurtje rond etenstijd. Heel gezellig was dat! Gaat allemaal over en dan ben je het ook zo vergeten. Vast blijven houden aan je regelmaat en rust dan komt het wel goed.
 
Hoi,
Mijn jongste is nu 6 weken. Hij ligt overdag eigenlijk nooit in zijn wiegje. Na de ochtend voeding leg ik hem altijd wel terug, maar wanneer hij dan wakker word nemen we hem bij ons en blijft hij dat tot de late fles 's avonds. Ik probeer het wel regelmatig om hem overdag in zijn wiegje te leggen, maar dan is het alleen maar piepen. Hij ligt overdag dan ook lekker in de box, wipper, schommelstoeltje of bij ons op schoot. Mijn oudste heeft tot dat hij 6 maanden was overdag altijd geweigerd om in zijn bedje te slapen. Na 6 maanden pikte hij dat wel. Wel liggen ze allebei vanaf dag 1 de hele nacht in hun eigen bedje. Dat gaat prima.
Ik ben ook wel van de rust en regelmatig, maar vind het ook belangrijk dat ze flexibel blijven. Elke dag loopt toch altijd een beetje anders. Ik heb gemerkt dat zolang we door de dag heen enige volgorde vast houden, genoeg rust bieden en vaste bed ritueeltjes aanhouden het prima gaat.
Wel is het bij die kleintjes zo dat voor de 3 maanden er nog weinig regelmaat in zit en ze dus ook hun onrustige periodes hebben. Daar moet je even door heen en het word vanzelf weer beter!
Succes!
Liefs,
Mar
 
Hoi,

In grote lijnen hebben baby wel hun regelmaat nodig, maar zoals marjolijn al zegt... hebben ze de eerste 3 maanden nogniet echt regelmaat en moet je het met een korreltje zou nemen.
Trouwens, ik doe het nog steeds... ik heb welmijn regelmaat. Ik zorg namelijk dat mijn dochter ongeveer dagelijks de zelfde tijden te eten krijgt en dagelijks rond de zelfde tijdens naar bed gaat, maar of dat nu bij mijn vriendin, tante, moeder of thuis in eigen bedje is, ja dat kan ik niet zeggen. Maar ik stop haar daar waar ik ben in bed. En moet zeggen. Ik heb nergens problemen mee. Het is denk ik ook hoe makkelijk je er zelf mee omgaat. Je moet je kind ook niet te gestructreerd maken want daar heb je zelf alleen maar last van. Laat het los.

Succes!


groetjes
 
Terug
Bovenaan