Rust nemen

Hoi! Ik ben inmiddels bijna 35 weken zwanger. Over een kleine 4 weken ongeveer word ik ingeleid. Super spannend en doodeng. Vooral als ik over de bevalling na denk. Vind het zo eng! Haha <br />Maar ook begin ik te merken dat ik me soms futloos voel en geen energie heb, vooral door het slechte slapen. Nu vroeg ik me af hoeveel en hoevaak en op welke manier rusten jullie? Ik heb het gevoel dat ik teveel vraag van mezelf en niet voldoende rust. <br />Dit komt ook omdat je altijd wel tegenstrijdige dingen hoort. Ja je moet veel bewegen of nee je moet juist nu gaan rusten en genieten. <br />Dus echt rust nemen kan ik niet omdat ik dan weer denk dat ik te weinig beweeg. Heel frustrerend. Als ik naar m’n lichaam luister rust ik liever dan dat ik echt ga bewegen. Dus je snapt het al drukte in mijn hoofd ?<br /><br />

Luister in de eerste plaats naar je lichaam. Bewegen is goed voor je bloedsomloop, dus altijd gezond. Maar als het niet gaat dan gaat het niet.
Een klein rondje door de wijk misschien?  Op het gemakje. Als dat niet gaat, rust lekker uit. Je baby eet je energie. 
Bij wijfel of het wel goed zit, bel je verloskundige.

Ja sluit ik mij bij aan, ik herken je gevoel wel want als je rudt heb je het gevoel dat je ‘moet’ bewegen en andersom ook. Ik zou zeggen (ook gezien de warmte), probeer elke dag wat te bewegen, savonds na het eten een blokje om bijvoorbeeld en luister voor de rest naar je lichaam. Heb je behoefte aan rust, geef jezelf er aan toe en al het andere komt wel weer. Elke rust die je pakt heb je echt nodig en ik voelde mij enorm lui maar zal over een aantal weken er toch ook weer aan toe moeten geven!

Ik herken dit goed. Tijdens de laatste weken van mijn zwangerschap liep ik nog 2x per dag 30 min met de hond (voorheen deed ik 15 min over datzelfde rondje) dus wel echt op mijn gemak. Maar ik sliep wel van 21.00 tot 7.00 en overdag soms ook nog 30-60 min.
Dit heb ik vol gehouden tot 2 dagen voor de bevalling.
Maar het is natuurlijk bij iedereen anders!

Ik herken het niet zo haha want ik ben heel goed in rusten ;) maar "blijven bewegen" is goed maar ook wel een heel ruim begrip. Zeker aan het eind van je zwangerschap. Echt, luister goed naar je lijf want die weet écht wel wat het nodig heeft. Zeker nu. 
Ik zorgde ervoor dat ik elke dag even naar buiten ging. Maar tegen het eind was dat soms niet verder dan tot het eind van de straat (ijsje halen) en dan weer op het gemakje terug hobbelen. 
Als je het gevoel hebt dat je eigenlijk meer wil rusten dan heb je dat waarschijnlijk ook echt nodig. Geef er eens aan toe en kijk dan hoe je je voelt. Straks met de baby ga je ook vanzelf weer lekker naar buiten, rondje lopen. Dan krijg je ook weer genoeg beweging ;) succes met de laatste loodjes! 

Bedankt voor jullie adviezen. Ik ga toch proberen wat toe te geven aan wat m'n lichaam van me vraagt. Ik doe bijna elke dag een boodschapje dus ik fiets en loop dan een stukje. Dat moet nu maar even voldoende zijn. ?

Terug
Bovenaan