rust/regelmaat en dagjes weg?

Voor degenen die zich ook houden aan Rust en Regelmaat,

Ik ben even benieuwd hoe jullie het doen met uitjes of
gewoon een paar uurtjes weg (bijv boodschappen)
Hoe passen jullie dit in?
Sinds goed 2 weken zijn wij bezig met inbakeren van onze jongen,
gaat heel goed, maar vooral de dagen dat ik thuis ben en me dus strikt aan de volgorde kan houden van slapen-voeden-verschonen-spelen/knuffelen-slapen.
Ik merk als ik even weg MOET (soms kom je er niet onderuit) met de kleine dat hij weer even uit zijn ritme is, is ie blijkbaar gevoelig voor.

Hoe doen jullie dit??? Of blijven jullie nog helemaal thuis met de kleine?

Groetjes Happy en
Roy 11-06

Wij gaan met Britt wel gewoon weg. Probeer wel vaak weg te gaan als mij man bijv thuis is.

Nu scheelt het dat Britt erg makkelijk is. Maar soms merk ik dat ze toch door een uitje uit haar doen is. Meestal is dit met een dag wel weer over.

Ik zorg dat ze niet TE veel prikkels krijgt.

Verder niet echt tips.

xxx Nienke

Hoi Happy,

Ook hier een gevalletje van inbakeren in combi met rust en regelmaat. Bij ons werkt het ook echt goed. Ik volg het zelfde schema, maar ga af en toe wel met de kleine weg. Doe dit meestal net na een voeding, dan ga ik op stap met de wagen en als ik terug kom laat ik haar gewoon in de wagen liggen tot ze wakker wordt. Zo wordt ze zo min mogelijk uit haar ritme gehaald. Ook ga ik af en toe wel op visite en stap ik bv in de auto na de voeding en zorg dat ik onze wandelwagenbak waar zij  ook in slaapt thuis meeneem. Ik leg haar dan bij de mensen waar ik op bezoek ga op een rustige plek en doe hetzelfde qua ritme wat ik thuis ook doe. Ik vermijd wel drukte en geeft haar absoluut niet aan iedereen uit handen. Tot nu toe gaat dit goed. Ik zou het gewoon uitproberen. Je ziet vanzelf wel wat wel en niet mogelijk is. Succes.

Visjes,

Als ik ga wandelen of de wandelwagen gebruik,
baker ik wel in. Gewoon consequent bij elke ''slaapjes''
inbakeren. Alleen in de maxicosi kan dit natuurlijk niet,
dat vind ik wel eens jammer want ik ben erg voor het
strikte inbakeren! Roy is er nu zo aan gewend dat hij
zich er volledig aan overgeeft, hij weet dan dat ie kan
gaan slapen zodra hij de doeken voelt!

Lotte slaapt heel erg veel (nog meer moeders die dat herkennen, ze is nu bijna 13 weken) en is inderdaad heel erg uit haar doen als ze mee 'moet' voor een uitje. Ze raakt dan oververmoeid, want ze slaapt niet goed in de maxi-cosi of kinderwagen.

Ik kies er voor om haar dus te laten slapen, want ze geeft heel duidelijk aan dat ze daar nog niet aan toe is. Soms zijn er dagen bij dat ze alleen maar slaapt en drinkt en niet eens wakker genoeg is om te spelen in de box of zo. Dat komt dan wel als ze wat groter is en wat meer wakker wordt tussen de voedingen. Het begint al te komen, soms is ze ineens twee uur wakker na de voeding, maar dan is ze de volgende dag meestal weer erg moe.

Groetjes, Marisa

Hoi Visje,

Ik baker Lynn ook in als ik met de wagen op pad ga en ook als ik haar te slapen leg als ik bezoek ga. Ik denk dat het inderdaad, zoals Happy ook al in haar reactie vermeldt, belangrijk is dat de kleintjes weten waar ze aan toe zijn en niet de ene keer wel en de andere keer niet ingebakerd worden.

Groetjes,

Ils

hallo happy,
ik baker mijn dochter niet in, is ook niet nodig want ze slaapt 20 uur per dag.
maar dan nog pas ik me aan aan haar. tussen 3 en 7 is ze wakker en dan ga ik dus boodschappen doen of op visite.
als we 's avonds een keer ergens heen moeten (is nog niet vaak gebeurd, ze is 8.5 weken) dan gaan we meteen na de voeding van 19 uur en zorgen dat we om 23 uur voor de laatse voeding weer thuis zijn. gelukkig slaapt ze ook in de wandelwagenbak maar toch wil ik haar zoveel mogelijk in haar eigen bedje hebben met haar eigen ritme!

groetjes martine

Terug
Bovenaan