Rust, regelmaat en reinheid

Hallo allemaal,

van bovenstaande drie R en  krijg ik alleen de reinheid bij mijn dochter gedaan. Ze is  over drie dagen 6 maanden. Wil nog geen vast voedsel en spreidt drie flessen van 120 ml. uit over de dag hoe het haar uitkomt (soms drie uur ertussen en soms 8) Ze groeit goed, dus eet wel voldoende
Met de rust hetzelfde: even een hazeslaapje als mw. echt moe is om dan snel weer te kruipen, te zitten of gewoon wat brabbelen en de wereld verkennen. Een hele tevreden meid dus. Toch zou ik haar graag op een wat normaler dag ritme krijgen. Heb ook nog een zoon van 22 maanden, dus als het even kan gelijk eten en slapen.  
Wie heeft een goede tip voor mij?  Gewoon het ritme opleggen werkt niet, dan weigert ze voedsel of geeft zelfs voeding terug. En op bed leggen wordt krijzen waardoor er door geen van beiden geslapen wordt.

Groetjes,
Tanja
 
Regelmaat hoeft dus niet te betekenen om exact zoveel uur dezelfde activiteit, maar dat volgens haar ritme geleefd wordt.



Nou is dit natuurlijk voor de hand liggend, maar daar koop je niets
voor, zeker niet als je andere activiteiten wilt doen en aan het andere
kind wilt toekomen.



Ik zou zeggen schipper elke dag een half uurtje de ene of de andere
kant uit (dus als je dochter om 17 uur flesje wil en je zoon om 18 uur
eet gaan we allemaal om 17:30 eten) totdat je iedereen op de regel hebt.



De bedoeling is dus niet het hele schema over de kop te gooien maar het zo onopvallend mogelijk doen.

 
Terug
Bovenaan