Rust...

Tja, ook bij mij beginnen de weken te tellen! Vrijdag bij de gyn geweest...veel harde buiken en steken in m'n buik. Gelukkig waren de echo en het hartfilmpje goed. Verder ook geen gekke dingen gevonden/gezien.
Waarschijnlijk moet ik de klachten gewoon 'uitzingen' tot de bevalling. Bij een vierde is alles nu eenmaal veel sneller uitgerekt enzo.
Dus: veel rust....en dat valt niet mee als er al drie rondlopen! Gelukkig is mijn man nu veel thuis vanwege vorst en sneeuw maar ja, dat zal ook niet eeuwig duren!!!

Ik baal er vreselijk van, maar voel wel dat rust voor mijn buik erg goed is...nog maar 12 weken te gaan...

Petra

Misschien een gekke vraag...maar: Hoe voelt het om harde buiken te hebben? Ik had gisteren voor het eerste een beetje een steek en hard gevoel links in mijn buik, onderaan. Het ging ook weer over, maar ik weet eigenlijk niet hoe harde buiken voelen...

Welkom bij de harde buikenclub! Zoals je mischien hebt gelezen, moet ik ook rust houden (en dat met 2 kleintjes en een man die morgen op vakantie gaat!). Bij jou het 4e kind dus ook jou baarmoeder zal wel een beejte overspannen zijn! Om lonneke's vraag te beantwoorden: Bij mij zijn het harde schijven aan de oppervlakte van mijn buik. De speiren zijn dan volledig aangespannen. Soms voelt het als een blok beton. Soms pijnlijk, maar meestal irritant. Dit kan tientallen seconden duren, maar ook een paar minuten.Het is normaal om ze een paar keer per dag te hebben. Ik had ze 25-30 keer per dag en dan moet je dus echt oppassen. Ook als er regelmaat inzit, want dan kunnen het weeen zijn. Vooral als het je 1e kind is kan je het gevoel van weeen natuurlijk niet herkennen!

Wat vervelend en inderdaad eigenlijk onmogelijk! Ik heb er nu 2 rondhobbelen en ik snap dus een beetje wat je doormaakt. En lang niet iedereen zit erop te wachtendat je even een dagje drie kinderen brengt, dus dat is ook geen optie.
Maar probeer toch een beetje te luisteren naar je lijf (en de gyn...) en dan zal het ook deze keer vast weer goedkomen toch?!

@ Lonneke
Een harde buik kan je volgens mij niet missen. Ik heb eigenlijk nooit harde buiken en ook in de vorige zwangerschappen niet gehad. Op het eind heel af en toe eens eentje, maar dan heb je het ook wel gehad. Ik vind het een rotgevoel, het trekt allemaal een beetje samen en je buik wordt gewoon hard.
Maar geen harde buiken is in elk geval een teken dat je goed met je lijf en zwangerschap omgaat (dat gaat ook iets makkelijker als het de eerste is...).

Dank jullie allen....Ik probeer me er wel aan te houden. Mijn lichaam geeft ook duidelijk aan dat ik moet rusten, meestal lukt het dan ook wel...maar soms niet...tja!
Ik baal er best van: ik had me erg verheugd op deze laatste zwangerschap...maar ja, de natuur laat zich niet dwingen, ik ben denk ik ook wel een beetje verwend; de andere drie zwangerschappen ben ik fluitend doorgegaan! Stiekum had ik daar natuurlijk een beetje op gehoopt!

Groetjes Petra

Hier ook dames... twee kids rondlopen. En vooral 's avonds harde buiken. Toch een teken om rustig aan te doen, maar dat valt niet mee.
Momenteel is mijn man een paar dagen per week in het buitenland en is de avondspits voor mij alleen... pfff dat alleen al!
Door mijn bekken probeer ik elke middag plat te gaan ,en ik denk, dat dat zowiezo goed is voor me, ook qua rust!

Hey Lonneke... ik heb de harde buiken ook nog niet meegemaakt hoor... tis mijn eerste... zou ook net als jij geen flauw idee hebben hoe het voelt, maar no doubt dat ik erachter kom als ik er eentje heb...

Groetjes Babette

Terug
Bovenaan