Rusteloze benen + ervaring aesculaforce forte dr. Vogel?

Hi,
Ik ben 19 weken zwanger en heb sinds een week of 6 veel last van rusteloze benen en zware benen en voeten. Hou ook wel vocht vast in benen en voeten.
Nu heb ik al vanalles geprobeerd, maar mijn nachtrust wordt er niet beter op.
Voor ik ga slapen neem ik een douche en spoel ik benen af met wisselend warm en koud water, ik masseer mijn benen en voeten, slaap met benen omhoog en ik heb steunkousen. Ik drink nauwelijks cafeïne (heel soms een cappuccino), thee is meestal ook rooibos of kruidenthee etc zonder cafeïne. Geen cola, etc. Ga 1x per week maar body balance (yoga) maar ook dan is het 's nachts ellende. Ik beweeg genoeg en heb er overdag geen last van, het begint pas als ik op de bank zit of maar bed ga.
Nou verlicht mijn nieuwe avondritueel eea wel wat, maar ik word nog meermalen per nacht wakker van mijn benen. In de ochtend voelt het ook alsof ik er 15 km op heb zitten. Ik ben er wel klaar mee.
Ik las op internet over het homeopathisch middel aesculaforce forte van Dr. Vogel. Er staat dat het na het eerste trimester veilig te gebruiken is bij zwangschap. Heeft er iemand hier ervaring met het middel? Werkt het echt? Heeft iemand nog andere tips die verlichting kunnen geven? Ik lees dat het vaak erger wordt richting het einde vd zwangerschap, ik word al gek bij de gedachte dat dit nog 5 maanden zo door kan gaan, laat staan erger wordt.

Groetjes, Sanne
 
Zo herkenbaar ik sliep er niet meer door vreselijk.
Het kan ijzer tekort zijn, magnesium tekort, teveel b12.
Ik heb heel internet door gezocht en forums. Er waren een boel dingen die zouden kunnen helpen. Ik had alles in het verlanglijstje op bol.com staan. Maar was er snel achter toen ik geen b12 meer nam de rusteloze benen afnam. Niet helemaal weg maar wel heel erg veel.
Ik smeer ook vena fleur beengelei. Ofja dat laat ik mijn man insmeren.

Bij de da krijg je ook iets voor rusteloze benen (werkte bij mij niet) maar mischien voor jou wel gewoon eens navragen.
Ik las ook iets van een zeep in bed leggenen de rest weet ik echt niet meer. Ik had het pp Google ingetikt en elk forum bericht na gelezen en alles opgeslagen.

Heel veel succes en hopelijk ben je er snel vanaf!
 
Ik heb ook lang warm en koud afgewisseld met douchen maar dat hielp me niet. Maar wat mij wel hielp en daar kwam ik pas later achter: alleen koud douchen, vlak voor het slapen gaan. Dus dat kan je ook nog proberen.
 
Wat bij mij heel goed hielp tegen rusteloze benen was magnesium olie. Dit moet je drie keer daags op de benen smeren.
 
Ik heb dit dus ook alle 4 mijn zwangerschappen gehad. Mijn ijzer was altijd vrij laag maar niet zo erg dat de VK er iets aan wilde doen. Behalve bij mijn laatste zwangerschap, toen vond ze het toch verstandig om ijzertabletten voor te schrijven……en ja hoor meteen over die benen. Had ze dit bij de eerste 3 ook maar gedaan. Dus zou dat zeker even bespreken volgende keer bij de VK
 
Je kunt bij de drogist eventueel ook floradix tabletten halen, is ook voor ijzertekort en vrij verkrijgbaar. Bij mij was dit niet goed genoeg maar wie weet helpt het jou
 
Terug
Bovenaan