Rusteloze benen, help!

<p>Ik ben nu 34 weken zwanger en heb ontzettend last van rusteloze benen zodra ik wil gaan slapen. Ze voelen licht kramperig aan tot ik ze beweeg of me bijv omdraai. Maar 2 tellen later zijn ze er weer. Als ik ze probeer stil te houden schokken ze uit zichzelf ? </p><p>Slapen was al een drama, maar nu al helemaal! Wie heeft de gouden tip? Help...</p>

Aaaah zo vervelend! Ik ben 18 weken maar ik heb hier (met ups en down) al sinds het begin van de zwangerschap last van. Als iemand een gouden tip heeft hoor ik het ook graag. Soms lig ik met mijn benen over een kussen heen en dat help wel iets, voor zo lang als dat dan duurt. 
Bij mij is het overigens niet zo zeer dat ik kramp heb, maar meer een soort van jeukend gevoel en ik móét mijn benen écht bewegen anders wordt ik gek. 

Hoi, ik ben 35 weken en precies hetzelfde! Overlegd met mijn vk en mijn ijzergehalte laten checken. Hier kwam niets uit. Ze raadde me magnesiumtabletjes aan. Magnesium tegen rusteloze benenOok magnesiumsupplementen kunnen helpen bij RLS. “Er zijn mensen die er baat bij hebben,” weet Reijngoud. Bananen bevatten ook relatief veel magnesium, maar volgens hem moet je ‘zo’n beetje twee bananenbomen leeg eten om aan dezelfde hoeveelheid als een tablet te komen’.Volgens de Gezondheidsraad hebben volwassen vrouwen 250-300 milligram magnesium per dag nodig, voor mannen is dit 300-350 milligram. De maximaal veilige dosis in supplementen is gesteld op 250 milligram per dag. Als je te veel magnesium binnenkrijgt, kun je diarree krijgen. Verder zijn er vooralsnog geen gezondheidsrisico’s bekend (bron: Vitamine Informatie Bureau).

Ik heb hier ook mega last van gehad toen ik zwanger was. Wat mij hielp was een ijskoude douche over mijn benen heen. Maar helpt zeer tijdelijk. Meteen na me bevalling heb ik er nooit meer last van gehad :p

Koude/warme douche helpt bij mij helaas niet. Magnesium wil ik graag proberen als het van de gyn mag ivm andere medicatie. Donderdag weer afspraak, zal het dan gelijk vragen. Nog meer goeie tips? 

Ik heb het op momenten.. niet elke nacht maar alleen een soort kriebelend gevoel ik MOET ze bewegen en als ik ze stil hou expres shocked t gewoon. Maar bij mij hielp heel ergvoor t slapen een warme douche en daarna extreem koud voor 2 min.. alleen op me benen natuurlijk. ook hielp bij mij met een extra kussen onder me voeren dat me benen hoger liggen xxx

Ik zweer ook bij magnesium. Het is geen alles oplosser, want ik blijft af en toe last hebben, MAAR het is echt wel beduidend beter.

Wat bij mij helpt is een steunkous aan te doen. Niet heel charmant maar het geeft voor mij zoveel rust aan mijn benen! 

Terug
Bovenaan