Rusteloze benen

<p>Iemand tips bij rusteloze benen? Ik heb er vooral savonds als ik ga slapen last van. Ik zorg al dat mijn voeten wat hoger liggen, maar ik word er af en toe toch wel een beetje gek van... </p>

Er zijn speciale kouse ervoor ik had er ook last van. Ze hielpen zo nu en dan wel. Veel met benen omhoog liggen. Verder is het fijn om ze te masseren voor het slapen gaat en een hete douche op je benen te doen. Dat hielp allemaal wel redelijk bij mij.

Het is een beetje onbekend waarom zwangeren daar last van hebben maar het heeft waarschijnlijk met de bloed doorstroming te maken, dit moet dus gestimuleerd worden..
Tips van mijn verloverloskundige toen ik dit had:
- koud/warm bad, dus steeds met douchekop afwisselend koude en warme stralen erop
- je benen (laten) masseren
- heel veel water drinken
- met je voeten rondjes draaien als je zit
- je benen stretchen
- goed blijven bewegen en regelmatig over de dag bewegen
- als je dat hebt een warm bad nemen..
Ik ken ook nog iemand die tabletten slikte maar weet niet meer of het calcium of magnesium tabletten waren, dat zou je op moeten zoeken..
Succes en hopen dat je er gauw vanaf komt..

Mijn vriend heeft hier heel vaak last van, hij is dan wel niet zwanger (zou een beetje raar wezen ook haha), maar magnesium tabletten helpen enorm!

Thanks dames, k ga de tips eens proberen! 

Veel lopen doe ik zoiezo al, werk en ik heb een hond. Benen hoog leggen ook, er gaan liters water in haha, en masseren doe ik eigenlijk elke avond aangezien ik mezelf dan insmeren met bodylotion, maar ik ga alles proberen! Het is inderdaad nogal om gek van te worden!! 

Terug
Bovenaan