Rusteloze benen

Al enige tijd heb ik enorm last van rusteloze benen. Vooral ‘s avonds op de bank en in bed waardoor ik moeilijk in slaap kom. Mijn man masseert ze regelmatig en ik leg mijn benen hoog neer maar dat werkt nauwelijks! Ik herken dit niet uit mijn eerste zwangerschap. Wat helpt hier goed tegen?
 
Ah verschrikkelijk he. Gek makend gewoon.
Wat bij mij altijd help is een koude straal/douche er op zetten. En dan lekker snel gaan slapen:) schijnt bij meerdere te helpen
 
Hi! O ja, heel vervelend en helaas ook herkenbaar.
Het zou ook kunnen zijn dat je HB waarden (iets) te laag is. (Ijzer te kort) Hier zijn eventueel tabletten voor! Verder hielp/helpt bij mij vlak voor het slapen gaan even met de benen omhoog. Haha ja, het is even een yoga houding die wat uitdaging met zich mee kan brengen, maar is echt heel fijn. Waar je normaal gesproken met je hoofd ligt komen nu je billen te liggen. Voeten omhoog tegen de muur of je kan dit tegen elke willekeurige wand/deur/kast doen trouwens. Zeker 15 minuten lang, op een gegeven moment gaat het tintelen, betekend dat je bloed goed circuleert. Daarna weer naar beneden en hopelijk heeft het geholpen. Ik had hier tijdens mijn eerste zwangerschap ook last van en nu zit ik in mijn laatste weken en begint de onrust ook. Heel vervelend!! Soms even een stukje lopen kan ook nog helpen. Succes meis! Het is allemaal voor een goed doel….
 
Vreselijk ja... Ik deed een kleine workout of yoga stretch ofzo in de avond anders kon ik niet in bed liggen. Wanneer ik er wakker van werd, gewoon aan toegeven en even een rondje lopen in de woonkamer en strechten. Blijven liggen maakte het erger/frustrerender.
 
Terug
Bovenaan