rustig aan doen, maar wel veel bewegen

Sja wat moet ik nou met dit advies.
Omdat ik de laatste dagen veel buikkrampen/ harde buiken heb, kreeg ik het advies om rustig aan te doen. het zou een teken zijn van te veel willen doen.
Maar omdat ik last heb van mn rug, zere benen heb, weer vocht begin vast te houden krijg ik het advies om lekker te blijven bewegen, want dat is goed voor de doorbloeding.
Mn zoontje til ik zo min mogelijk en de stofzuiger laat ik ook liever staan, maar verder vind ik het lastig, want van een stukkie lopen (lekker bewegen) ben ik al doodmoe en krijg ik een buikkramp.
Iemand tips?

hoi hoi
Goh vervelend zeg. Idd is bewegen wel goed voor je. Ik weet niet of je naar een zwangerschapsgym ofzo gaat daar zou je anders even info kunnen vragen over bewegen zonder te lopen/inspanning.
Wij hebben de vorige keer van allerlei been oefeningen gekregen die je gewoon liggend op bed kunt doen. Je bent wel in beweging, maar niet te actief. Vooral fijne oefeningen voor de rug, heupen en bekken.
Ik zou het dus gewoon eens vragen of anders maak een afspraak bij een fysiotherapeut???

Succes ermee.
groetjes Daniela

Lekker dubbel allemaal!!!
Maarruh is zwemmen niet iets voor je, veel baden hebben speciale tijden voor zwangere vrouwen, dan is het water ook een paar graden warmer en lijkt me een goed idee voor de bloedsomloop! Ook belast je je gewrichten minder!

Sterkte in ieder geval!

Sas

Ik herken je verhaal. Ik heb sinds ongeveer week 15 bekkenklachten (sinds ong week 21 fysio, ben nu 29 weken). Moet eigenlijk dagelijks oefeningen doen, en bewegen is ook goed. Maar sinds een week of 2 regelmatig harde buiken en vorige week advies van de verloskundige gekregen om iets rustiger aan te doen. Tja, da's moeilijk combineren. Moet zeggen dat ik aan het einde van de dag (met veel last van mijn buik) vooral de voorkeur heb voor liggen. Ik probeer maar te profiteren van de momentjes dat ik ergens wat energie voel.
Zwemmen werd mij trouwens afgeraden door de fysio. De sluitbeweging die je dan maakt blijkt niet goed te zijn als je al (te) verweekte banden hebt in het bekkengebied (maar weet niet of dit bij jou het geval is).

Inderdaad heel erg dubbel advies! Ik dacht het eerst aan zwemmen. Je bent je gewicht kwijt en het is inderdaad goed voor de bloedsomloop.Misschien is er wel zwangerschapszwemmen in jouw buurt. Klinkt 'ideaal' voor jouw situatie.
Succes ermee en ehhh.. doe rustig aan!

Groetjes Alina

Met zwemmen hoef je niet persé de schoolslag te doen, je kan ook gewoon wat peddelen met je benen, kom je ook vooruit en heb je beweging!
De gewichteloosheid lijkt mij juist heel fijn, jammer alleen voor mij dat ik nog steeds niet over mijn zwembad-fobie heen ben, ondanks meerdere sessies zwemmen voor volwassenen en mensen met angsten... Ik geef het op, straks gewoon lekker in het poedelbadje met de kleine en dan zien we wel verder...

groetjes
Sas

Terug
Bovenaan