Rustig in mijn buik... beweging?!

Hmmm gisteravond en vandaag is het kindje in mijn buik erg rustig.
Heb het idee dat ik het bijna niet voel...

Moet me natuurlijk niet meteen druk maken, maar ben zwanger van mijn 1e en heb er verder geen ervaring mee!

Bij wie is het kindje ook wel eens wat rustiger?

Hoi Marjons82

Ik heb ook wel af en toe dat de kleine rustig is. Dan schiet ik soms in de stress maar dat is eigenlijk niet nodig.
Hoelang ben je al zwanger? Ik ben zwanger van de tweede en heb dus ook af en toe van die momenten dat ik de kleine niet voel en dat vind ik ook moeilijk maar denk dat het geen kwaad kan.

Groetjes Denise

Ben in februari uitgerekent en ook hier voel ik het kindje niet elke dag even goed. Een paar maanden geleden voelde ik het kindje soms een dag niet, dan weer zeer actief om vervolgens weer een dag te slapen ofzo. En dan weer een rustig mamatrappendag. Heel irritant want je maakt je toch druk! Als je gaat liggen en iets drukt met de handen op de buik, voel je dan nog niets?

Als het te lang duurt of je maakt je teveel zorgen: altijd even de verloskundige bellen!

Dankjewel voor de reacties...
Het is niet dat ik niks voel... af en toe opeens voel ik weer iets en ben dan toch wel opgelucht!
Het is gewoon iets minder actief dan een paar dagen geleden.
Als ik met mijn handen voel, krijg ik meestal wel een soort van reactie, soms niet....
Dinsdag moet ik naar de verloskundige, maar stel dat ik vandaag weer niks voel, bel ik toch even voor de zekerheid.

Mijn eigen gevoel zegt ook dat het kindje zich gedraaid heeft, voel de bewegingen op een ander plekje. Daarbij ligt mijn placenta aan de voorkant dus dat kan er natuurlijk ook mee te maken hebben.
Maar ben blij dat ik wel af en toe nog iets voel en zal vast en zeker snel weer wat actiever worden ;)

Maak je vooral geen zorgen! Als je gestresst voelt heeft dat ook weerslag op je baby. Mijn baby is de ene dag ook drukker dan de andere dag. Probeer je zoveel mogelijk te ontspannen en wat afleiding te zoeken.

Ideaal die mannen! Mijn man voelt soms zelfs meer dan ikzelf. Dus als ik weer eens ongerust ben vraag ik eerst hem om even te voelen. Geloof dat de beide heren goed contact hebben: voel de kleine daarna vaak ook zelf weer.....

Fijn dat de ongerustheid weer (even) weg is ;-)

Mijn meisje heeft ook niet iedere dag even veel zin in even veel toeren. Eerst was ik doodsbang als ik een paar dagen erg weinig voelde maar inmiddels vertruw ik er maar op dat ze uiteindelijk wel weer zal gaan stuiteren. Twee weken geleden had ik buikgriep, ik zat dagen contimu over te geven ( sorry) en de dame scheen het allemaal erg gezellig te vinden.

Terug
Bovenaan