RUSTIG.........

hoi mede mama's,

ik ben nu 18w2dag zwanger en ik heb haar al een paar keer gevoeld.. MAAR..
ze is zo rustig.. hebben jullie dit ook? ik voel haar ong 1keer per week..????
ik heb een angelsound dus als ik het na een paar dagen weer niet vertrouw kan ik luisteren.. ik weet dus dat ze nog leeft..   maar ja.. ZO rustig!! ik vind het zo vreemd..
mijn zoontje sprong de hele tijd rond en deze voel ik dus bijna niet..
wie heeft dit ook??

liefs ANnemieke

Ik ben nu 17 wk en 3 d, en ook ik voel de kleine maar heel af en toe hoor, terwijl ik mijn 2e bij deze termijn al vrijwel dagelijks voelde.
Kan natuurlijk een rustiger kindje zijn, maar kan ook zijn dat je placenta aan de voorkant van je baarmoeder ligt, dan voel je sowieso minder leven.
Bovendien heb je bij een tweede (en volgend) kindje het ook vaak drukker overdag, minder tijd om even lekker zwanger te zijn en uit te rusten met je handen op je buik en zo (ik probeer die momentjes voor mezelf wel te pakken hoor, maar er is altijd wel een mannetje dat moet plassen, struikelt of wil spelen) en de bewegingen zijn nu nog vaak zó licht dat je ze vooral in rust voelt. Hoe minder rust je hebt, hoe minder kans om het te voelen dus.
Volgens mij is het pas vanaf ruim over de 20 wkn (24 of zo, ben het even kwijt) dat je je kind echt heel regelmatig moet voelen. Voorlopig dus niets om ongerust over te zijn volgens mij, en als je dat toch bent zou ik even met je VK overleggen.

Ik denk ook niet dat je je zorgen hoeft te maken. En vergis je niet: je herinneringen kunnen je in de maling nemen! Ik denk ook steeds dat ik mijn zoontje eerder en vaker voelde, maar ik denk toch dat ik me vergis. Want hoe goed weet je dat nu eigenlijk nog?

Terug
Bovenaan