rustig

Het is wat rustig hier, valt mij op. Maar de meesten zullen de eerste echo wel gehad hebben en ook al wel een uitrekendatum weten, vermoed ik zo......

Zijn jullie al bezig met kamerindeling enzo? Of hebben jullie net je eerste babyspulletjes gekocht? Wandelwagen, commode, bedje en wat er allemaal bij een uitzet hoort?

Wij hebben alles, alleen omdat onze jongste nu, straks 21 maanden is willen we wel een extra commode en bedje. En de oudste gaat naar zolder, die nog afgetimmerd moet worden. De offertes komen nu binnen van de timmerlui die we gevraagd hebben. En ergens hoop ik dat ze in september ermee aan de slag gaan. De kamer die nu van de oudste is wordt babykamer, hij mag zeggen wie er op zijn kamer gaat slapen. En dat is nog steeds de baby. We veranderen er niet veel aan alleen komt er iets van woezel en pip, gordijnen, en iets op de muur.

Ik vind het nog steeds erg onwerkelijk dat er een minimensje bij komt, maar doordat je er zo mee bezig bent wordt het wel echter.

het is inderdaad wel rustig ja... voor ons wordt het de eerste, dus wij moeten inderdaad nog van alles regelen en kopen!

we zijn gisteren voor laminaat wezen kijken, want we willen de hele bovenverdieping voorzien van laminaat (ligt nu vloerbedekking). tijdens de bouwvakvakantie willen we daaraan beginnen. daarna gaan we ook een keer kijken voor een kamertje (commode, bedje etc). tegen die tijd zitten we ook al bijna op de helft.. dus dan mag het onderhand ook wel. (eind aug.).

we gaan ook nog langs een paar vrienden om te kijken wat zij nog allemaal hebben.. want om nou alles nieuw aan te schaffen!!

verder is de kraamzorg geregeld... en ben ik druk aan het rondkijken voor een goede kinderopvang. dat vind ik trouwens nog best lastig. ook willen wij ons aankomende maand laten registreren (geregistreerd partnerschap), zodat alles goed is geregeld en morgen gaan we ons kindje erkennen bij de gemeente. maandag bloed prikken (had ik eigenlijk al moeten doen, maar ben niet zo'n held qua bloed prikken). poeh, er komt eigenlijk best veel bij kijken!

zie ik iets over het hoofd??? haha.

groetjes!

hey meiden,
dat dacht ik nou ook wat is het stil.. maar kon ook even niet op iets komen om op te schrijven..

Hier gaat alles goed! Buik groiet nu echt al! Vandaag ook een zwangerschapsbroek gekocht..Nouja hij werd vandaag bezorgt en zit zooo lekker.. zit helemaal ontspannen op de bank..

We hebben het kamertje al besteld samen met de kinderwagen, maxicosi, matras en nog wat kleine dingen. Kregen een box en campingbedje gratis.

Babypark heeft nu ook leuke aanbiedingen!!

Kraamzorg en kinderopvang zijn geregeld.. was zeker wel moeilijk om te kiezen/ bepalen hoor Maud. Wij hebben ook gekeken naar 1 die op loop afstand is voor als ik het moet ophalen en een flexibele opvang dit alles met de ploegendiensten van mijn man.. maar zijn eruit... volgende week heb ik een gesprek met mijn manager en dan zal dan meer weten over mijn toekomstige werkdagen en kunnen we het vast leggen..

Kleertjes heb ik zelf nog niet echt gekocht.. wil wachten tot ik weet wat het is.. maar mijn (o)ma shopt zich helemaal gek, 1ste kleinkind.. heb al twee tassen vol met kleertjes... zegt ze tegen mij nadat ik twee rompertjes van Nijntje had gekocht je moet niet te veel kopen hoor straks is hij/zij er snel uit.. hihihi!!!

Liefs Laurie

Zag het ook al idd. Al het medische gedoe is voorbij, termijnecho, combinatietest en we kunnen opgelucht ademhalen. Vooralsnog allesmhelemaal goed en gezond.

Loop sinds een paar dagen in zwangerschapsbroeken. Mijn god, wat zitten die lekker!! Zaterdag voor het eerst kijken naar babykamerspullen en wandelwagens etc... Wordt nu wel heel echt hè!

Inderdaad rustig hier. Misschien ook een hoop mensen op vakantie. Dinsdag ben ik voor het eerst bij de verloskundige geweest (liep eerst bij gyn). Hartje weer gehoord en mijn bloeddruk was ook goed. De misselijkheid lijkt nu iets minder te worden, maar is nog lang niet over. Helaas ook al weer veel last van mijn bekken, dus ik loop alweer bij de fysio. Ik had laatst nog een gewone broek gekocht. Een maatje groter dan normaal, straks ook wel weer handig na de bevalling haha. Maar ook deze broek gaat straks zitten. Volgende week zondag vieren we mijn zoontje zijn verjaardag en dan vertellen we het iedereen. Met iedere stap die we zetten (vk, echo, iedereen vertellen, andere broeken aan enz) wordt het allemaal steeds echter. Wij zijn nu onze kledingkamer helemaal leeg aan het halen, want daar komt de babykamer. Thijs krijgt nieuwe meubels (hij moest toch zo langzamerhand in een peuterbed) en dan krijgt de baby zijn oude meubels. Ik hoef dit keer ook niet zoveel te kopen, tenzij het een meisje wordt. Dan mag ik weer lekker kleertjes shoppen. Ik kan bijna niet wachten om te weten wat het wordt. Ik vind 'het' namelijk toch zo stom klinken haha.
Kinderopvang en kraamzorg heb ik al geregeld. De baby zal naar het zelfde kdv gaan als Thijs en we hebben ook weer hetzelfde kraambureau.
Groetjes Wendy

Idd, kraamzorg is ook geregeld, we krijgen dezelfde kraamhulp als bij onze dochter. Dat vind ik wel fijn, omdat ik een super kraamtijd heb gehad bij haar.

Opvang hoeft niet, ik ben zelf gastouder. Het enige is dat er een kindje af moet omdat 6 kinderen het max is wat je ineens mag hebben. Dus.... dat wordt nog een stevig gesprek met het gob.

De positiebroeken zijn ook al uit de kast, het zit veel lekkerder. Omdat dit de 4e zwangerschap is, groei ik wel heel snel. Ik kan niets ontkennen, zeg maar.

Hoi dames...hier nog niks gekocht...we hebben al een zoontje die nu 1,5 is..dan als de kleine geboren wordt is ie bijna 2...we willen de baby eerst bij ons op de kamer doen omdat ik borstvoeding wil gaan geven en omdat ik het nog te vroeg vind om Mika al op zolder te doen. Tegen de tijd dat ik stop met borstvoeding gaan we proberen de baby bij mika te doen..als dat lukt laten we het zo..zo niet dan gaat mika naar zolder..we moeten nu alleen nog een ledikantje hebben want mika blijft voorlopig nog in zn eigen ledikantje slapen...komt goed...kinderwagen,maxicosi etc hebben we al...mika wilt nu al amper meer in de wagen want meneertje loopt..dus geen zin meer op geduwd te worden haha..
Ik moet nog wel kraamzorg regelen..bij mika had ik mn lerares van de opleiding van kraam(werk in de zorg) en die gaat nu ook weer bij me kramen..wat helemaal te gek is!! de rest..zoals kdv is al geregeld!
Ik ben nu bijna 16 weken...gaat zo snel...heerlijk...

Fijn weekend dames en tot lees xxx

@ Ingetje, wij hebben van een collega een peuterbedje gekregen van 140x 70 cm, dus net iets groter dan een ledikant. In het begin kun je de spijlen er oplaten, waardoor het nog een soort ledikant is en daarna kunnen die zijkanten met spijlen eraf. Misschien is dat een idee voor je. Daar kun je dan net iets langer mee doen dan een ledikantje. Ik heb hem gekregen, maar ik geloof dat hij bij de Ikea vandaan komt.

Terug
Bovenaan