rustiger aan doen?

hoi meiden

nog 1 topic geopend,want ben wel erg benieuwd hoe jullie dit doen:

ik ben nu dus ruim 12 weken en ben vaak nog erg moe, vooral in de avonden.
ik vraag me af of ik gewoon teveel doe?
ik ''leef'' namelijk nog steeds hetzelfde als voor de zwangerschap, schoonmaken,werken etc.

hoe doen jullie dit?al een stapje terug gedaan?

hey

ik ben nu 13 weken en heb dat savonds ook nog steeds vooral op donderdagavond dan ik helemaal kapot!! dus het kan nog steeds zn en ieder lichaam is anedrs.

ik zou zeggen (gelt ook voor mijzelf) toch even kijken idd of een stapje terug kan. meer rust in plannen en savonds weinig plannen.

x

Ik ben ook veel moe, lig er 's avonds vaak al om 8 u of 8.30 u in. Kijk dan wel nog wat tv, maar vind het erg lekker om dan te liggen. Mijn zoontje van 2 slaapt momenteel slecht, heeft steeds oorontsteking en dat breekt me ook wel op: overdag flink aan t peuterpuberen, werken, huishouden en dan 's nachts ook nog paar x wakker. Vannacht wilde hij niet weer gaan slapen, was klaarwakker om 3 u en sliep pas weer om 5 u om weer om half 7 wakker te zijn, bah bah, zit nu wel als een zombie op de bank..
Luister gewoon naar je lichaam, als je t volhoudt gaat het goed toch?

Ik werk al een aantal jaar 32 uur. de woensdag ben ik dus altijd vrij. Ik heb zelf de ziekte van Crohn waar door ik al gauw moe ben en dus daarom minder ben gaan werken. Nu door de zwangerschap komt er ook weer extra vermoeidheid bij.
Woensdag is altijd huishoud dag voor mij en in de namiddag ga ik dan lekker een paar uurtjes leggen. De woensdag is echt voor mij een oplaaddag voor de rest van de werkweek. Zaterdags ga ik ook altijd in de namiddag een paar uurtjes leggen. Ik heb het echt nodig, ook voor de zwangerschap al. Ze hebben nu op mijn werk ook aangegeven dat als ik echt vermoeid ben op werk ik ook even in de dokterskamer(wij hebben een bedrijfsarts op werk) mag gaan leggen. Voorgaande collega’s hebben dat ook gedaan in hun zwangerschap,dus dat is ook erg prettig.

Hoi hoi,

Ik heb voor mijn gevoel al 10stappen terug moeten doen.
Ik werk nu maar 3,5uur per dag,
Het huishouden laat ik zoveel mogelijk over aan anderen (mn vriend en ouders),
ik ga om 20:30 naar bed.
En verder, de hele dag doe ik rustig aan, beetje tv kijken, lezen, stukje wandelen (om toch in beweging te blijven).

mijn tip is, luister naar je lichaam. Ik heb dit in het begin niet goed gedaan, en ben daarom 2x opgenomen geweest ivm uitdroging. dus vanaf nu luister ik goed naar mezelf en de baby's (ja, t is een tweeling).

Groetjes

he meiden, verschillende reacties lees ik. ik merk dat ik soms toch echt even niet zo druk moet doen, dan speeld mijn bekken op. ik was maandag vol energie, die hoopte dat het zo bleef...helaas vandaag erg moe, haha.

het is gewoon wennen om dingen soms te laten, maar ik zal wel moeten soms.

Terug
Bovenaan