Rustiger avond, kortere nacht

Hoi,

Afgelopen weken was ons meisje tussen de flesvoeding begin van de avond en de laatste voor de nacht behoorlijk onrustig. Slapen op bed werkte dan ook niet en vaak lag ze bij ons beneden. Na de laatste voeding ging ze wel goed slapen en liet er dan vaak 6 tot 8 uur tussen. Sinds 2 avonden gaat ze na de voeding begin van de avond goed slapen (we hebben niks veranderd). Nu komt ze allleen 's nachts veel sneller. Vannacht al na 3 uur, uiteindelijk met geven van de speen sliep ze weer iets van 3 kwartier.
Hoe is dit bij jullie en hebben jullie hier al ervaring mee/goede tips?

Hey,

Wat vervelend...
Hier het tegenovergestelde; vorige week dinsdag gestart met infacol en nu minder krampjes dus meer rust. Ze slaapt nu 's middags in haar eigen bed tussen twee voedingen door. 's avonds is ze wel bij ons, maar vrij rustig (vergeleken met vorige week). Gister laatste fles (laatste voeding krijgt ze van papa uit de fles) om 22:15 en vanochtend pas weer om 6:40.
Eigenlijk sinds we zijn begonnen met infacol en ritme voor 's avonds ( pyama aan, flesje ipv borst en op kamer voeden) gaat het stuk beter.

Liefs,

T

Hier ook zoiets, alleen is het hier niet in de nacht maar in de ochtend. Ons mannetje zit nog op 7 voedingen en meld zich standaard in de nacht rond 3-4 uur. Dan laat hij zich nog goed terug in bed leggen en valt hij zelf in slaap.
De volgende voeding is dan rond 7 uur en vanaf dan wilt hij niet meer slapen, meld zich te vroeg voor de volgende voeding en wilt het liefst de hele ochtend op de arm liggen. Na de voeding van 13.00 uur valt hij dan uiteindelijk van vermoeidheid in slaap en moet ik hem echt wakker maken voor de volgende voeding....
Ik denk dat dit gewoon een fase is van het huilen in de ochtend, maar wel erg vermoeiend!

Ons mannetje slaapt nog niet door, nu ben ik sinds gister bezig om de voeding om de 3,5 uur te geven en dan wil ik proberen de nachtvoeding af te bouwen.
Heeft iemand tips over hoe jullie dit doen/gedaan hebben??

hier wisselt het ook nog erg de ene nacht is de andere niet...net zoals truckerbabe nu al een tijdje bezig met infacol en merk duidelijk verschil meestal begint de kleine hier rond half negen met zijn huiluurtje en wil dan alleen maar bij je zijn tot hij na zijn laatste voeding zo rond 23.00 uur nog zo'n twintig minuten bij mama in bed mag inslapen en slaapt dan door tot 3,4 of 5 uur ;s nachts dan weer een voeding en dan kan ie gauw zo'n 4 uur weer doorslapen na de eerste voeding 's ochtend slaapt ie eigenlijk heel goed en moet ik hem vaak wakker maken overdag voor de fles..ik hoop dat de nachten steeds iets beter zullen gaan en ik dan wat langer kan slapen

Ons mannetje wilde een paar weken terug ook alleen maar op de arm zijn en meldde zich soms na 1,5 uur alweer. Dit bleek te maken te hebben met een groeispurt. Ook was hij bezig een nieuw dag-/nachtritme te maken. Hij sliep eerst overdag prima, maar 's nachts moeilijk, soms bijna niet. Ik liep dan ooit 2 tot 3 uur met hem rond om hem te troosten. Dit ging steeds beter, meldde zich zowel overdag als 's nachts om de 3 uur. Tussen de laatste voeding 's avonds en de nachtvoeding liet hij steeds meer tijd zitten en de afgelopen 2 nachten heeft hij doorgeslapen :D
We hebben ons ventje vanaf dag 1 dat hij thuis was op zijn eigen kamertje gelegd om te slapen, dan hoeven we hem het bij ons op de kamer slapen later niet af te leren. Overdag slaapt hij in de box, met de gordijnen open. Rond 23:30 gaat hij naar bed, het nachtlampje heb ik zo geplaatst dat ik wel kan zien wat ik doe, maar het zijn bed minimaal verlicht, zodat hij goed in het donker slaapt.
Rond 06:15 wordt ons ventje wakker en wil hij eten, daarna slaapt hij tot de volgende voeding.
Ik denk dat een kind toch zijn eigen ritme kiest en vanzelf minder behoefte krijgt aan nachtvoedingen.
Het enige wat wij gedaan hebben om ons ventje op weg te helpen, is een duidelijk verschil aangeven tussen dag en nacht (licht en donker) en af en toe na de laatste borstvoeding 's avonds een klein flesje bijvoeden, zodat zijn buikje lekker vol zat.

mijn dochter is nu 16 weken slaapt sins 1 week een beetje door daar voor kon ik er soms 1 maar meestal 2 keer per nacht uit als ze honger hebben worden ze toch wel wakker ze zijn zo klein ze gaan van zelf snachts goed slapen als ze er aan toe zijn gewoon zorgen dat je ze overdag in een lichte kamer legt en snachts in een donkere en snachts niet tegezellig maken dus voeden in een donkere kamer met weinig licht

Onze zoon is vandaag 15 dagen en hij komt om de 3 - 3.5 uur voor een voeding. 's-nachts betekent dit een voeding rond 1, 4 en 7 uur en 's-ochtends gooit hij zich vol. Soms drinkt hij maar 5-10 minuten aan 1 kant, dan even een half uurtje niks en dan drinkt hij weer vrolijk verder.
's-ochtends heeft hij een alerte periode en is veel wakker. Dit herhaalt zich 's-avonds rond het avondeten. Hij is dan wakker tot een uur of 10, ik voed hem dan nog een keer en dan gaat hij slapen.

Ik heb gehoord dat borstvoeding sneller verteerd dan flesvoeding, misschien dat daarom onze zoon nog om de 3 uur komt. Niet dat ik dat erg vind, ik voed hem 's-nachts in een donkere kamer en kan hem weer in zijn bedje leggen waar hij verder slaapt. Overdag ga ik naar bed als hij slaapt. Dit bevalt me goed. Ik houd het zo nog wel even vol, maar zal het ook niet erg vinden als ik mijn nachten weer voor mezelf heb!

Bram komt ook eigenlijk iedere 3 uur voor een voeding, 's nachts zit er al vanaf de geboorte 6 uur tussen de voedingen. Als ik er nu 's nachts uit moet is dat ook omdat er iets aan de hand is met hem ( afgelopen week had hij een oorontsteking en toen kwam hij 2x per nacht).

Verder heeft hij wel last van darmkrampjes en wil hij 's avonds lekker de aandacht van zijn mama. Daarom doe ik hem 's avonds als zijn grote zus op bed ligt lekker in bad, dan de borst en vervolgens hoor ik hem de volgende morgen pas weer.

XXX

Terug
Bovenaan