ruzie met lakentje en dekentje van het ledikant

We willen Chris vanavond voor het eerst in zijn ledikant laten slapen...
Hij sliep nog steeds in zijn wieg bij ons op de kamer.
Nu was ik dus het bedje aan het opmaken en dan krijg ik het weer
Ruzie met het beddegoed!

Ik heb dit bij mijn andere zoontjes ook altijd gehad.
Ik wil gewoon zo'n lekker lakentje en dekentje wat je aan de zijkant helemaal
in kunt stoppen. Dat je zo'n lekker warm nestje maakt voor je kind...

Maar deze zijn altijd te smal! De zijkanten zijn allemaal precies op maat en die kun je niet nog even extra instoppen aan de zijkant.
Hij gaat ook wel in een slaapzakje, maar ik wil daarover heen een lakentje en een enkel dekentje...

Nu heb het dekentje maar overdwars op zijn bed gedaan, omdat ik het toch laag opmaak, maar hoe doen jullie dit????????????

Pas

Wij hebben een dekentje in een dekbedhoesje. De zijkanten stop ik dan aan de zijkant erin en dan steek ik twee kleine knuffeltjes tussen de spijltjes en het matras, waar dus het dekentje tussen geklemd zit. Zo trapt Kian z'n dekentje niet zo makkelijk los.
Verders heb ik geen tips.
Liefs Nelleke

Ik doe 2 dekentjes in een dekbedhoesje van de hema of de ikea, die zijn lekker breed en die kan ik dus gewoon instoppen. Twan in een slaapzakje en als hij wakker is, ligt hij zonder dekens overdwars in bed. Hij heeft het zelfs een x gepresteerd om 180 graden te draaien en dus met zijn hoofd onder de dekens te verdwijnen.... Niet echt bevordelijk voor mijn gemoedsrust dus...

Op zich werkt het dekentje in een dekbedhoes het beste voor mij. Het lakentje, dekentje heb ik snel verwisseld, want daar kan ik ook ABSOLUUT niet mee overweg.
Hoop dat je hier iets aan hebt..
Groetjes Maaike

Terug
Bovenaan