Ruzie vriend

Hi dames, ik moet even van me afschrijven.. misschien snappen jullie mij wel. Dit is al de derde keer dat ik staande ruzie heb met m’n vriend. Hij vind dat ik saai ben geworden (zal de exacte woorden maar niet zeggen) omdat ik niet meer mee wil naar de kroeg waar we altijd heengingen en waar ook elkaar hebben ontmoet. Maar ik trek het gewoon echt niet, mijn energie level is echt heel laag. En als ik zeg: “ik ben zwanger, ik trek dat nu echt niet” krijg ik de reactie: “je bent nog maar 21 weken zwanger, nu kun je nog leuke dingen doen voordat je straks echt hoog zwanger bent, sommige vrouwen werken nog 80 uur in de week en bij jou is alles moeilijk”. Ook gaan we verhuizen naar een plek dichterbij mijn ouders en nu zegt hij: “ik verhuis helemaal vanaf m’n geboorteplaats waar al m’n vrienden en iedereen die ik nodig heb zijn, helemaal daar heen speciaal voor jou hè. Laat alles achter, denk daar eens aan. En alles wat ik wel niet voor je over heb”. Terwijl ik heb zo vaak gevraagd wat ie er van vind en of hij het wel wil, en elke keer weer zei hij: “ja natuurlijk, als ik maar bij jou ben en bij de kleine straks”. In plaats hier normaal over praten, moet het meteen staande ruzie worden met geschreeuw en alles er op en er aan en moet hij me met de grond gelijk maken lijkt het wel..

Ik voel me gewoon zo niet begrepen.. ik weet even niet meer wat ik moet.
 
Mijn man was ook wat onredelijk tijdens de zwangerschap. Door de stress. Ik kon ook niks meer door gebrek aan energie, dus het hele huishouden kwam op hem aan. Hij weigerde vrije dagen op te nemen, zodat hij zoveel mogelijk bij de baby kon zijn. Ik heb de verlofregelingen voor hem uitgezocht. Heeft hij compleet genegeerd, en maar stressen over te weinig dagen. Toen had hij ineens de geniale ingeving op het eind van de zwangerschap het zelf na te vragen op zijn werk, bleek alles ineens super mee te vallen! (Daar zeiden ze dus exact wat ik al maanden zei, ik was woest!)
En meer van dat soort dingen. Hij was compleet onbereikbaar, door de stres.

Je partner is waarschijnlijk ook gewoon een beetje in paniek. Maar dat anderen nog gewoon 80 uur per week werken, heeft niks met jouw te maken. Als uitgaan het enige is wat je nu niet meer lukt, komt hij er ontzettend goed vanaf eigenlijk.
En was dat verhuizen voor jouw, of voor de baby?
 
Terug
Bovenaan