sávonds laat flesje/bordje pap

Hallo meiden

Ik heb even een vraagje. Kan je kindje de laatste voeding een flesjepap/bordje pap gegeven.

Mijn dochter van 7.5 mnd krijgt nog volledig BV, wat ik al eens eerder verteld had.Dat zij nu de nachten niet door gaat slapen. nu is het toppunt toch wel bereikt dat ze nu tussen de 2 en 5 keer s'nachts komt om aan de borst te drinken. Ik troost haar eerst op haar bedje, en als ik haar even vast houd. ( ik blijf dan op haar eigenkamertje staan) dan   gaat haar mondje naar mijn tepel toe en wilt ze door de kleding gaan pakken.
Ik leg haar dan aan, en neemt dan flike slokken en na een paar minuten is het genoeg en gaat ze slapen of is al is slaap gevallen.

Nu wil ik toch wat gaan doen, want zelf kom ik nu ook slaap te kort. elk uur ben ik wel even bezig met haar. en dat gaat mij nu wel opbreken.

Nu wilde ik haar pap gegeven met de laatste voeding in de hoop dat ze dan langer doorslaapt.

Ik heb rijstebloem vanaf 4mnd en zag op het pak dat je dat met opvolgmelk moest doen. maar als je wat meer schepjes er in deed dan werd het pap.
Dat wil ik haar dan geven. aangezien dat ze de fles niet bij ons wilt pakken, alleen bij de oppas. wil ik haar dat dan via het lepeltje naar binnen brengen ipv met de fles.


Kan/mag dit nog zo laat?

Want opvolgmelk met een beetje rijstebloem wordt denk ik een probleem aangzien ze de fles niet wilt pakken. mevrouw wilt geen voeding via een plastic ding krijgn haha.

ps se is echt geen speen/tut kind daar wilt ze helemaal niks van weten.

Een mama die nu toch wel eens na 7.5 mnd wat langer wilt slapen s'nachts !
 
Hoi,

Als een kindje niet doorslaapt is het niet altijd gezegd dat dit met voeding te maken heeft. Waarschijnlijk is dit echt een fase die wel weer overgaat (maar ja, als je er middenin zit, zie je dat soms echt even niet meer...). Wat we overdag beleven, wordt 's nachts in onze slaap verwerkt en kleine kindjes kunnen daar aardig onrustig van worden. Ook het krijgen van tandjes wil nog weleens onrust geven, vooral 's nachts . Het kan dus zijn dat je kindje joú gewoon nodig heeft, jou én je borst .

Je kunt proberen of het geven van pap werkt; ook van moedermelk kun je pap maken (je hoeft dus niet perse opvolgmelk te gebruiken). Ik heb begrepen dat Biobim (van Johannusmolen) goed met moedermelk bindt, wat met andere soorten niet altijd het geval is.

Succes!

Groetjes van Yvonne Z., mv Claudia
 
Hallo,
Mijn oudste zoon nu 2 jr sliep ook nog niet door met 7,5 maand hebben gewoon nutrix door een fles afgekolfde moedermelk gedaan. Dit ging prima.
Wel deden wij 's avonds veel melk in de fles, ongeveer 240 ml. meneer dronk dit rustig leeg maar dat was helaas niet de oplossing.
Hij ging pas door slapen toen we hem rijst met groente, of aardappels met groente gingen geven met het warme eten.
Het is geen probleem of je kindje de laaste voeding met een speen of met een lepel krijgt. het voordeel van een speen is dat ze erbij in slaap kunnen vallen en dat is met een lepeltje weer wat lastiger.
Succes nog even 's nachts.
(moet er ook nog elke nacht 1 tot 3 keer uit en leef dus met je mee)
Groeten Marieke mv Rick2 en Joost 12wk
 
Terug
Bovenaan