S'avonds in slaap vallen

<p>Ons zoontje is 11 weken oud. Sinds een week gaat hij na de fles van 8 uur naar bed. Eerder accepteerde hij het niet en zette alles op stelten. Nu is hij gemakkelijk in bed te leggen en snel stil, maar slapen? Ho maar! Hij ligt daar rustig een uur om zich heen te kijken in het donker! </p><p>Ik probeer het met een muziekje, ruisje ( wat overdag perfect werkt) , oogjes dichtwrijven, knuffeltje over de ogen.. maar meneer wil niet slaprn, hij wordt er juist boos van!</p><p>Ik wil hem niet wakker alleen laten,maar ik kan ook moeilijk een theekransje gaan houden op zn kamer.. ik zit daar maar te zitten. Ik ga dus nu in onze slaapkamer zitten als hij rustig is zodat alle lampen uit kunnen, maar dan nog houdr hij her heel lang vol.</p><p> </p><p>Is dit herkenbaar voor jullie? </p>

Is je zoontje wel moe om die tijd? Na de fles van 8 uur wil mijn dochter altijd nog ff spelen, dan is ze romd half 10 moe en leg ik haar ingebakerd in bed en loop zelf weg. Binnen 10 min slaapt ze dan. Soms wat praat ze ff wat en soms beetje jengelen maar altijd vrij snel slaapt ze. We hebben ook eem bedritueel en dat helpt ook goed naar mijn idee

Heel herkenbaar! Ik bleef er lange tijd ook bij maar op een gegeven moment ging ik toch Nasr beneden, heb een camera dus kan alles zien. En is toch niet erg als hij rustig wakker ligt, hij rust dan gewoon lekker uit voor hij in slaap valt.

Is hij wel moe? Waarom ‘moet’ hij naar bed om precies 20.00? Waarom niet wachten tot hij vermoeidheidssignalen geeft en dan door naar bed? Scheelt een bult onrust bij jou en de baby!

Als hij lekker rustig ligt, maakt het toch niet uit? Valt hij uiteindelijk wel zelf in slaap? Dan is het juist goed denk ik! Zo leert hij ook om zef in slaap te vallen, zonder hulp. Mijn zoontje heeft dat ook weleens. Hij is dan wel moe, dus breng hem naar bed, maar brabbelt en kirt dan nog wat in zijn bedje en uiteindelijk valt hij dan zelf in slaap.

Mijn zoontje doet dit ook, maar meestal niet zo lang. Ik laat hem dan wel gewoon alleen, als hij niet overstuur is of jengelt. Bij ons is het wel een teken dat hij nog niet moe genoeg is.. misschien is 20:00 uur toch wat te vroeg en is hij nog niet moe? 

Ik deed precies hetzelfde voorheen. Na flesje van half 9 bracht ik hem gelijk naar bed. Inplaats van slapen was het kijken naar alles en lachen. Alles behalve slapen tenminste. Ik ben toen pas bij slaapsignalen zoals hierboven gezegd hem in bed gaan leggen. Binnen 5 minuten valt hij dan inslaap! Je moet dan wel niet net te laat zijn met in bed leggen want dan word hij erg onrustig en slaapt hij niet zo makkelijk uit zichzelf.

Miaschien heb ik het niet duidelijk aangegeven, maar naar bed na de fles van 8 uur bedoel ik niet dat hij direct in zijn bed gelegd wordt en ik weg ben ofzo... 
Hij gaat gewoon naar bwd als zijn fles leeg is en hij moe wordt.. we werken dan een slaap ritueeltje af en dan gaat hij slapen. Hij is dus wel gewoon moe, kan even tot rust komen bij ons en gaat dan in zn bed.. alleen gaat hij niet slapen.. maar hij huilt ook niet ofzo.. 

Terug
Bovenaan