s' Nachts minder borstvoeding?

Hallo!

Mijn zoontje is 3 weekjes geleden geboren en krijgt alleen borstvoeding.
In de 1e week hebben we hier heel hard mee aan de borst geoefend, maar uiteindelijk heb ik er samen met de lactatiekundige voor gekozen om de melk te kolven en uit de fles te geven.
Dit door een combinatie van 1 niet werkende borst, erg ingetrokken tepels, een tepelhoedje dat niet wil blijven zitten en als het dan toch wel lukt om aan te leggen (want dit kostte erg veel moeite en stress bij mij en de kleine) kreeg de kleine naderhand erg veel last van krampjes wat hij met de fles bijna niet heeft.

Nu heb ik de afgelopen 2 weken precies bijgehouden hoeveel en hoe lang ik kolf en hoeveel mijn kleine ventje drinkt. Ik merkte echter dat de afgelopen paar dagen mijn melkproductie erg aan het teruglopen is.

Als voorbeeld: ik kolf ongeveer 8x per dag en ik had afgelopen zondag een gemiddelde van 8 minuten kolven en dan gemiddeld 142ml per keer. En dat uit 1 borst!

Maar als ik kijk naar gisteren had ik een gemiddelde van 16 minuten kolven met maar 108ml per keer. Dat is een groot verschil en dat is voornamelijk door de nacht. Ik heb bijvoorbeeld daarnet ruim een half uur moeten kolven voor een krappe 110 ml!

Iemand die weet hoe dit komt en hoe ik dit weet omhoog kan brengen? Want mijn borst is echt helemaal leegmaken het kolven. Zo voelt het in ieder geval wel en nu is 110 nog genoeg voor de kleine maar als hij straks meer gaat drinken dan heb ik niet genoeg.
(Ik ga sowieso vrijdag de lactatiekundige weer even bellen)
 
Hoi,
Mijn ervaring is dat de borstvoeding meegroeit met de kleine. Ook als je kolft. Hoe het kan weet ik niet.
Wat bij mij echt hielp:
- water in schone luier, luier in magnetron en om je borsten leggen. Dan kolven. Door de warmte gaat het beter.
- tijdens kolven iets warms drinken.
- als je baby niet bij je is, aan iets ruiken van de baby en naar een foto kijken.
Succes
 
Bij mij liep het in de nachtoekomst ook terug. Maar dat hoeft geen ramp te zijn. Op den duur kolven afbouwen in de nacht is voor jezelf ook prettig. 100% borstvoeding is bij mij uiteindelijk nooit gelukt. Maar ik ben verder gekomen dan verwacht door de volgende tips. Warm drinken en voldoende drinken, warme washandjes tijdens het kolven en vooral vaak kolven. Heel veel aanleggen/kolven telkens maar kort. Maar wel een aantal tal dagen  bijaar elk uur. 
 
Succes. En probeer  iets gefrustreerd te raken dat werkt tegen.
 
Terug
Bovenaan