S;aapzak

heb net mijn zoontje in de slaapzak gedaan en met een laken en dekentje (het is een zomer slaapzak), maar wat een gedoe is dat. Zitten jullie daar ook zo mee te hannesen? Eerst in de zak, dan neerleggen en laken en deken. Vraag me ook af of het niet te koud is, maar dat zullen we vanacht wel merken.
 
ik leg de slaapzak altijd van te voren in bed. Daar leg ik dan mijn dochter in en rits ik hem dicht. En dan dus de lakens en dekens erover heen. Wij maken er ook een ritueel van met onze dochter. Op het moment dat ik de slaapzak aan het dichtmaken ben, pakt mijn dochter zelf haar speentje en stopt die in haar mond. Dan doe ik de dekens en daarna gelijk haar knuffel in haar handen. Ze weet precies wat er komt en voor haar is dit juist net een fijn slaapritueel.
 
Ik heb mijn dochter ook in een slaapzak, maar niet dan nog een laken en deken er over heen.
Volgens mijn smelt ze dan, heeft alleen een zomerslaapzak aan, en dat gaat prima.

Groetjes Bianca
 
Toon heeft ook een zomerslaapzak en ik doe dan alleen het bovenste deel van zijn pjama aan en dan blote beentjes in de slaapzak en dan lakentje en dekentje eroverheen zodat hij niet het hele bed doorwoelt. Ik leg inderdaad ook altijd de slaapzak al klaar in bed.
Groetjes,
Masja
 
Mijn zoontje heeft een zomerslaapzak aan met daarin zijn pyamaatje nog. Verder geen deken of laken. Heeft ook geen zin want hij woelt 's nachts zijn hele bed door.
 
Heb ook alleen een slaapzak! Lijkt me overbodig om nog lakentjes en dekentjes te gebruiken. Ik ben begonnen met slaapzak om te voorkomen dat ze zich dekentjes en lakens over het hoofdje trokken (verstikking), slaapzakken zijn echt wel warm genoeg hoor! Voel anders is het nekje, dan merk je wel hoe warm of koud je kind het heeft.

Te warm is echt niet gezond hoor, pas daar voor op!
 
Terug
Bovenaan