S'avonds en s'nachts slapen

Hoi allemaal,

Ons zoontje, Merlijn (30-9), slaapt vanaf het begin door. Wij voelen ons ook echt bevoorrecht hier mee. Het is voor ons onbekent van de andere twee gozers.

Nu vroeg ik me af vanaf wanneer jullie kindje s'avonds en s'nachts sliepen. Als Merlijn nu s'avonds de hele tijd slaapt komt hij s'nachts. En hoe hebben jullie dat op gebouwt? Ik weet dat het daar nu nog te vroeg voor is, maar ik ben gewoon benieuwd.

Groetjes
Mo

Hoi Mo,

Ik ben de nachtvoeding bij Tijs eraf gaan halen toen hij 4 weken oud was. De eerste dag heb ik een halve fles verdeeld over de overige flessen en heb ik hem 's nachts nog een halve fles gegeven. Dat wilde ik de tweede dag ook doen, maar Tijs leek het wel prima te vinden en sliep die nacht gelijk door tot 5.00 uur. Ik heb het toen kunnen rekken met een speentje tot 6.00 uur. Sindsdien is hij van de nachtvoeding af.

Daarna heb ik de laatste fles vervroegd van 23.00 uur naar 22.30 uur en langzaamaan ben ik de eerste fles steeds iets later gaan geven. Inmiddels krijgt Tijs al een heel aantal weken zijn eerste fles om 7.00 uur en slaapt hij 's nachts goed door. Ik zorg er wel altijd voor dat de laatste fles die hij krijgt het "grootst" is.

Tijs krijgt nu 4 flessen van 165 cc en de laatste van 180 cc. Hij is morgen 14 weken oud en weegt ongeveer 5,5 - 5,8 kg nu. En nu ga ik als eerste dadelijk de laatste fles weer wat verhogen.

Succes ermee!

Groetjes,
mama van Tijs

Mijn zoontje kwam de eerste 2 weken 2 keer 's nachts en daarna kreeg hij ook nog om half 11 zijn laatste fles en werd hij om 5 uur wakker, dit heeft ook maar 2 weken geduurd.
Nu is hij 6 weken en slaapt al 2 weken van 23 tot 7-8 soms zelfs half 9 hij krijgt dan 's avonds zijn laatste fles nog steeds om 23 uur. Ik hoef hem zelfs niet eens iets extra's te geven met zijn laatste fles.
Heel soms wordt hij wel wakker rond 5 uur maar dan is hij gewoon zijn speen kwijt en slaapt hij daarna ook meteen weer verder.

groetjes Anke

Terug
Bovenaan