s'avonds laten plassen??

mijn zoontje van 3,5 jaar is al heel lang overdag zindelijk. sinds een paar maand heeft hij zijn luier ook droog snachts dus ik heb hem zijn luier afgedaan.   ik probeer hem s'avonds voor dat ik naar bed ga nog even te laten plassen maar hij is niet wakker te krijgen. hij staat dus al slapend te plassen of hij begint in zijn slaap wild om zich heen te slaan als ik hem wakker probeer te maken. elke avond is het weer strijd.
moet ik hem nou gewoon laten slapen maar dan plast hij in bed of moet ik hem toch wakker maken om te plassen?
ik hoorde ook dat het niet goed is om je kind te laten plassen in zijn slaap omdat hij dan niet de prikkel krijgt dat hij wakker moet worden als hij moet plassen.

iemand tips?
 
Hallo !

Wij maken onze dochter van 3,5 jaar niet meer wakker om te plassen. In het begin toen ze pas zindelijk was s''nachts hebben we dat wel gedaan ivm het misschien in bed plassen. Op een gegeven moment zijn we daarmee opgehouden en maken we haar niet meer wakker. Soms slaapt ze de  hele nacht door zonder dat ze moet plassen maar vaak wordt ze zelfs s'nachts wakker van een volle blaas en dan roept ze (half in haar slaap) dat ze moet plassen. Het is soms vermoeiend  omdat je zo geen een nacht meer door kan slapen,maar ook al maakten we haar wakker om te plassen,vaak werd ze dan nog 'snachts wakker om te plassen.

Groetjes Kirsten
 
Toen je zoontje nog een luier had was deze toch droog de volgende ochtend. Dan hoeft hij toch niet 's avonds nog uit bed gehaald te worden? Dat doen wij bij onze dochter ook niet. Ze is net zindelijk en gelijk ook steeds 's nachts droog. Nu heeft ze al een paar dagen geen luier meer aan in bed, omdat die luier steeds droog is. Voor de zekerheid zo'n incontinentie/zindelijkheids molton van de Hema op het matras. Het is steeds goed gegaan.
Wel plassen voor ze naar bed gaat.
 
Wij maken ons zoontje er niet voor wakker, hij plast nog voor hij naar bed gaat  en verder niet. Het is nog nooit fout gegaan maar we hebben voor de zekerheid wel een zeil om zijn matras heen zitten.
 
onze zoon van 3,5 jaar lieten we ook s'avonds plassen. maar hij was niet wakker te krijgen en ging dus al slapend plassen. snachts ging het ook vaak nog eens  fout en had hij zijn bed nat.
door dat we hem s'avond al slapend lieten plassen kreeg hij niet meer die prikkel naar zijn hersenen  om wakker te worden als hij moest plassen. dus ook snachts niet.

ik ben er van de ene op andere dag mee gestopt. als ik hem s'avonds naar bed bracht liet ik hem plassen en vertelde hem dan dat ik hem niet wakker kwam maken om te plassen maar dat hij zelf wakker moest worden. en het werkte! sinds die dag heeft hij niet meer op bed geplast!
 
wij maken onze zoon ook niet wakker,
voor hij naar bed gaat laten we hem plassen en daarna niet weer.
s'morgens laten we hem weer plassen als hij wakker is.
dit gaat heel goed nu al 4 week.

dus ik zou hem lekker laten slapen en als hij in zijn bed plast leert hij het snel genoeg om het optijd aan te geven(voor jezelf is dit misschien iets minder)

succes
 
Hoi,

Ik heb 3 kinderen en de middelste is nu sinds 2mnd droog en sinds 1mnd s'nachts droog.
Ik laat hem niet meer plassen heb ik bij de oudste ook nooit gedaan en als het fout gaat gaat gewoon alles de machine in!!

Gr MJ
 
Terug
Bovenaan