s'avonds naar buiten?

A

Anoniem

Guest
hey meiden

ik heb voor de verandering weer eens een vraagje hihihi

in november en december heb ik heel veel verjaardagen van familie.
normaal niet zo'n probleem, maar ze vieren het allemaal sávonds
ik heb in 1 week 3 verjaardagen s'avonds.
nu denk ik dat ik zo heel nathalia haar ritme door de war gooi
en weet dus niet echt of ik nou moet gaan naar die verjaardagen. maar is weer zo sneu want mn opa 65 jaar, mn vader 50 jaar en mn tante 40 jaar.
allemaal belangrijke verjaardagen dus hihihi

wat denken jullie? kan het kwaad voor nathalia? gooi ik zo haar ritme door de war?
moet wel zeggen dat ze op die verjaardagen wel gewoon rustig kan slapen in een kamertje, maar ja, moet haar toch weer wakker maken om dan naar huis te gaan enzo

ik hoop dat jullie iets weten :D

liefs, do

Hoi,

Tja je kent je eigen meisje toch het beste natuurlijk.
Je weet wat haar ritme enzo is en hoe ze er misschien op zal reageren.
Ik weet wel dat ik het bij yordi niet hoef te gaan proberen.
Yordi is heel erg zijn ritme nodig en als we daar vanaf wijken( wat soms niet anders is) dan kan ik het meteen merken en is het ook helemaal mis.
Wij gaan dan ook nooit 's avonds met yordi op pad. Ten 1e omdat hij nergens anders kan slapen(ja overdag erg moeilijk en 's avonds helemaal niet) en hij gewoon het liefste alleen in zijn eigen kamertje en eigen bedje wil slapen. En ten 2e dat hij daar anders helemaal overstuur van raakt.

Dus ja ik zou zeggen, ook al zijn het belangrijke verjaardagen, probeer om anders gewoon overdag heen te gaan. Tenminste dat zou ik doen, maar ja dan kijk ik ook naar yordi. Dus kijk gewoon wat je meisje kan.

Liefs marielle

Hoi,

Dit ligt helemaal aan je meisje! Myrthe neem ik overal mee naartoe. Ik leg haar ergens in haar campingbedje, ze slaapt vrijwel direct (ik doe wel hetzelfde ritueel als thuis) en als we weggaan dan pakken we haar op. Vaak wordt ze wel wakker, maar dan wel vrolijk. We gaan naar huis en thuis valt ze direct weer in slaap. Hier dus geen enkel probleem ermee.
Wel zorg ik ervoor dat ik dan niet 3x in 1 week dit doe. Want dan wordt het wel te druk voor haar.
Dus kijk naar je meisje, kijk wat jij belangrijk vind en handel ernaar.

Liefs Reneke

Mijn oudste sliep ook niet ergens anders. Zij bleef dan maar wakker. Maar ja, dat was een enkele keer en niet 3 keer in een week. We bleven dan niet te lang. Inmiddels kan ze gewoon ergens anders slapen.

Hoi hoi,

Persoonlijk zou ik niet mijn kindjes 's avonds meenemen, tenzij het echt niet anders kan. Is het geen optie op een oppas te regelen. Kun jij naar de verjaardagen en kan je kindje gewoon rustig in het eigen bedje en kamertje slapen. Als je zelf je kindje naar bed brengt hoeft deze er zelfs niets van te merken.

Verder vind ik dat als mensen willen dat je er graag bij bent dat ze er rekening mee moeten houden dat je nu een kleintje hebt, die rust en regelmaat gewoon nodig heeft en je dus minder flexibel bent.

Succes en gefeliciteerd met al de verjaardagen.

Carina

Hoi,

Dat is ieder voor zich denk ik, ik doe het heeel weinig moet ik zeggen, ik heb 3kinderen en ik wil gewoon niet elke keer s'avonds met 3 kinderen slepen, wij gaan dus meestal overdag of stellen het uit en gaan in het weekend!
Het is anders als ze dadelijk wat ouder zijn maar voor ons....nu nog even niet!

Gr MJ

hoihoi, toen ze nog heel klein waren gingen ze gewoon mee omdat ze dan ook nog een late voeding hadden en overal in slaap vielen.

Nu, mijn oudste is 4 de jongste 9 maanden, doen we het als volgt:

We gaan zoveel mogelijk 'smiddags, kunnen we blijven eten gaan ze daar op hun gewone tijd naar bed, of we gaan op tijd weer naar huis (geen van  beiden hebben er problemen mee om wakker gemaakt te worden, en om thuis dan weer in slaap te vallen)

Kan het echt alleen maar 's avonds dan blijft 1 van ons twee bij de kinderen, en de ander gaat naar de verjaardag of feestje. is niet altijd leuk maar het is niet anders. ook wij gaan niet 'savonds slepen met de kinderen (als je er dan nog naar toe moet bedoel ik)
Bij ons moeten ze gewoon de 1 om 19.00 en de oudste 19.30 op bed liggen.

liefs linda

Hoi,

Wij gaan bijna elke weekend op zaterdag naar de oma's en opa's,   en dat wordt ook altijd erg laat.
Waneer we naar mijn ouders gaan kunnen de kinderen rustig naar bed en zijn er geen andere kleinkinderen(want die zijn er nog niet) die ze storen .En als ze slapen neem ik meestal zo slapend mee naar huis een enkele keer worden ze wakker maar slapen dan rustig verder in de auto en gaan zo weer hun bedje in.
Maar waneer we bij mij schoonouders zijn dan zijn er nog 2andere neefjes en een daarvan houdt echt de kinderen wakker door schreeuwen en deur open en dicht te doen van de slaapkamer, vreselijk! Tja en dan gaan we meestal eerder naar huis want dat gaat niet heb ik 2 onrustige kinderen die over hun slaap heen zijn!
Blijf dan ook liever thuis hoor! Lekker op tijd naar bed!

En waneer wij uitgenodigd zijn voor feestjes, dan laat ik ze bij opa en oma.
Is nog maar 1x voor gekomen.

Liefs nesie

Terug
Bovenaan