s'nachste weer wakker

Beste medemoeders,

Wie herkent mijn "probleem"?

Linsey is ruim zes maanden oud. Sinds ze 3 maanden was slaapt ze s'nachts door. Ze kreeg tegen twaalf uur de laatste fles en slipe dan heerlijk door tot de volgende ochtens. Omgeveer drie weken geleden moest ik haar voor de laatste fles wakker maken en deze dronk ze niet meer leeg. Ik heb toen besloten haar niet meer wakker te maken. Sinds die tijd kreeg ze tegen 20.00 uur de laatste fles en sliep heerlijk tot de volgende ochtend door. Alleen nu sinds de afgelopen week meld ze zich ineens weer voor de fles van 24.00 uur en ook om 04.00 uur....... Ze zit dan ineens weer op 5 voedingen per dag. Ze krijgt s'morgens en s'middags opvolgmelk, tegen 16.00 uur warme hap en een toetjes. Tussendoor nog een keer een fruithapje en de laatste fles deed ik altijd een extra schepje nutrix. Dit moet toch voldoende zijn...

Herkent iemand dit? Heeft iemand tips voor mij zodat Linsey s'nachts weer doorslaapt...

m.v.g.
Moeder van Linsey

Hoi,

Ik herken het exact. Rosa werd met 7 maanden ook ineens weer wakker 's nachts. Terwijl wij toen toch al bijna 2 maanden geen avond of nacht voeding meer gaven. Ik had gelijk het idee dat ze geen honger had en heb haar dus alleen wat water gegeven. Dat ging eigenlijk wel goed tot vorige maand, toen het echt uitproberen werd. Ze werd wakker om een uur of 3 en wilde spelen. Zolang ik bij haar bleef was het goed, maar als ik weer weg ging begon ze te krijssen. Na een maand lang ploeteren met eruit halen, water of thee geven, bij ons in bed nemen, naar beneden gaan, hebben wij besloten om haar eens een paar nachten te laten huilen. Ik ben toen wel elke 5 a 10 minuutjes gaan kijken bij haar. De eerste nacht was een ramp. Ze heeft 3 uur lang gekrijst. Maar daarna ging het al snel beter en na 4 nachten was het over. Ze wordt nu nog wel eens wakker
's nachts, maar als ze na 5 minuten merkt dat er niemand komt, gaat ze gewoon weer slapen.

Succes, Ik weet hoe zwaar het is.

groetjes,

Desiree

Dank voor je tip mama van Rosa.
Het heeft gewerkt na twee nachten geen respons op het gejengel en Linsey heeft de moed opgegeven, ze slaapt nu gewoon weer lekker door.
gr. Mama van Linsey

he, dit komt me bekend voor! Mijn dochter is deze week al 2 keer 's nachts wakker geworden, terwijl ze sinds augustus al geen nachtvoedingen meer krijgt. Ze is nu 7.5 maand. Ik dacht dat het van het hoesten kwam (ze heeft bronchitis gehad) maar nu ga ik twijfelen.
Bij ons wordt er niet gehuild in eerste instantie, maar ze ligt eerst een uur te kletsen en dan pas begint ze te huilen, dan gaat ze zich waarschijnlijk vervelen. Negeren helpt dus? Nadeel is dat we dus al een uur wakker liggen van het geklets.. op zich heel lief maar niet midden in de nacht.

Hallo,

Mijn dochterje is nu ruim 6 maanden en werd ook ineens weer wakker 's nachts. Ook niet van de honger en ligt ook gewoon te kletsen, twee uur lang!!! Overdag sliep ze nog wel veel en begon sinds die gebroken nachten steeds meer overdag te slapen. Nu houd ik sinds een paar dagen een slaapschema van twee slaapjes aan en dat werkt! Ze slaapt weer door tot 7 uur a half 8. Gelukkig, want we gingen er zelf een beetje kapot aan.

Groetjes,
Paula
moeder van Elin (15 feb 2004) en Norah (4 mei 2006)

Terug
Bovenaan