s'nachts doorslapen

hallo ik heb een dochtertje van 4 en een halve maand. ze slaapt al bijna anderhalve maand van 20.00 tot 09.00 a 10.00. ze meld zich zelf ook niet soms ligt ze gewoon wakker te kijken.
ik hoor van veel mensen dat dat helemaal niet goed is dat ze zolang door slapen.

dit is haar dagschema:

09.00 fles 250 ml
13.00 fruithapje + fles 250 ml
17.00 groentehapje + fles 250 ml
20.00 fles 250 ml (die wil ze altijd erg graag hebben en vaak nog vroeger, als ze die op heeft slaapt ze ook meteen)

ze krijgt haar aantal voedingen en de hoeveelheid die ze mag hebben.
is dit echt wel goed ????  

Als je dochtertje gewoon lekker vrolijk en alert is overdag en goed groeit is er niets mis mee. Bij kleine babies kan het voorkomen dat als ze te lang achtereen slapen, de bloedsuikerspiegel te ver daald, waarder het kindje niet zelf meer wakker wordt als het honger heeft. Dat is het gevaar waar je voor op moet letten.

Maar je geeft zelf aan dat je dochtertje wel gewoon wakker wordt. Dus volgens mij is het geen probleem. Als jij en je meisje goed tevreden zijn met dit schema, lekker zo aanhouden. Ieder kindje is weer anders!

Groetjes,
mv Tijs

Nou met 250 ml voeding per keer kan ze best wel lang toe en zal de suikerspiegel niet zou snel dalen. En de meeste babies hebben daar geen last van, maar het CB adviseert vaak niet langer dan 6 á 7 uur er tussen omdat ze zich natuurlijk in moeten dekken voor het geval dat een baby wél bewusteloos raakt.
Een vriendin liet haar zoontje langer dan 7 uren slapen, en kreeg hem niet meer wakker. Na een tijdje werd kwam hij iets bij maar bleef heel suf en sloom. Zijn suikerspiegel was te laag, na een fles kwam hij echt weer bij. Ze kunnen er van in coma raken. Maar dat komt gelukkig zelden voor. Net als wiegendood (wat dan dan ook zijn mag, dat weten de deskundigen ook nog niet) zelden voor komt.
Maar 250 ml melk per keer is veel zeg! 200 per keer is wat ze vaak aanraden. Ze krijgt ook nog fruit- en groentehapje erbij! Dan is ze vast een hongerig type ha ha!

Terug
Bovenaan