s'nachts huilen...

A

Anoniem

Guest
Hoi, mijn vorige vraag werd hier zo snel beantwoord dat ik hier maar meteen mn volgende vraag loslaat
Mijn dochtertje heeft sinds een paar weken weer wat nieuws, ze huilt snachts erg vaak en veel. Dit heeft ze nooit eerder gedaan. Als ze begint ga ik toch ff kijken en dan zie ik dat er niks aan de hand is, althans zo lijkt het,   alleen zit ze rechtop in dr bedje en zet het gigantisch op een krijsen. In het begin heb ik uiteindelijk een klein bedje melk gemaakt maar toen dat op was ging ze gewoon verder dus dat kon het niet zijn.
Ze begint te huilen wat overgaat in krijsen en is een paar minuten stil, begint dan weer te huilen en krijsen soms zo erg dat ik toch weer ff ga kijken, dan zeg ik niks, leg haar weer op dr rug met een speentje dek haar toe, geef nog een aai over dr bolletje en ga dan weer en hup, daar gaan we weer......na twee keer kijken blijf ik dus maar liggen hoe moeilijk dat ook is maar het huilen met de kleine pauzes blijft zich maar herhalen en uiteindelijk na ruim een uur valt ze in slaap en een paar uur later gaat het weer begint het weer opnieuw.
Ze heeft geen koorts en heb dr tandvlees ingesmeert met dat goedje voor als de tandjes doorkomen maar het houd niet op. Het is soms zo erg dat ik denk nou nu is er echt iets aan de hand maar er is dus niks
En als ik haar smorgens dan bij haar ga kijken is ze zitten voorover in slaap gevallen of op dr buik. Ik heb soms het idee dat ze zo niet lekker uitrust. En het in slaap vallen is totaal geen probleem. Is dit voor iemand herkenbaar, is het "gewoon" een periode die weer overgaat.
Sorry dat het een beetje lang verhaal is geworden.

Gr. Colette

Hoi Colette,

Het is inderdaad waar dat je hier heel snel antwoord krijgt op je vragen. Helaas heb ik geen antwoord voor je want dit heb ik gelukkig nog nooit meegemaakt. Als Maaike 's nachts huilt is er eigenlijk altijd iets aan de hand en meestal heeft ze dan een grote vieze luier.
Wel wil ik je een hart onder de riem steken en ik hoop dat er anderen zijn die je wel kunnen helpen. Voor zover ik kan beoordelen doe je er al alles aan en ik hoop dan ook dat het inderdaad gewoon een fase is.
Hoe oud is je kindje eigenlijk (of stond dat wel in het berichtje). Vaak is het voor het beantwoorden van vragen handig om te weten hoe oud het kindje is waar de vraag over gaat.

Groetjes en veel succes
Inge

Hoi Inge,

Ja dat was ik idd vergeten. Mijn dochtertje is 11 maanden. het is idd erg lastig. Soms denk ik dat ze de boel   beduvelt en gewoon niet wil slapen. Toen het begon en ze echt kompleet over de rooie was heb ik haar er even uitgehaald en bij me genomen om een stoel in haar kamertje en toen was ze weer rustig, maar leg je haar dan weer in bed dan begint het weer. Nou goed in ieder geval bedankt voor je snelle reaktie en laten we inderdaad hopen dat het een periode is...

Gr. Colette

Hoi Colette,

Feline heeft dat ook wel eens. Dan blijft ze huilen en als je haar pakt houdt ze op, maar je merkt dat ze moe is.
Het gekke is dat als ze te moe naar bed gaat dit gebeurt. Als we haar op tijd op bed leggen gaat het wel goed.
En de oplossing, heel hard hoor, maar Feline valt na een half uur huilen en snikken in slaap. Tja het is niet anders denk ik..

groetjes Mariska

ps wel handig he dat mensen zo snel reageren, ik vind het forum fantastisch!

He Colette

Ook hier gebeurt dat wel eens. Ik hou het toch op fases. Bij Maud is het vaak als  ze in  een sprongetje zit.
Ik ga er maximaal 2 keer uit en als het dan nog niet stil is, laat ik haar inderdaad gewoon huilen tot ze weer in slaap valt. Is moeilijk maar als er verder niks aan de hand is dan kan k er ook weinig meer aan doen.

Ook Maud draait zich vaak op de buik, maar dan valt ze wel gewoon in slaap dus laat ik dat maar zo.

Succes ermee
Gr Naomi

Nou meiden, in ieder geval bedankt voor jullie reakties, ook al kun je soms iets niet oplossen, het is toch fijn om te horen dat jullie meedenken

Groetjes Colette

Wat een gedoe af en toe dat slapen hè?
Ik ben altijd stikjaloers als ik mensen hoor zeggen dat hun kindje altijd lekker doorslaapt behalve als ze misschien een beetje ziekjes zijn.
Hier zijn we al blij als meneer 3 à 4 dagen achterelkaar goed slaapt... Meestal verandert er daarna weer iets in z'n slaappatroon. De ene keer heeft hij heel veel moeite met inslapen, de andere keer is hij ineens om 3 uur 's nachts klaarwakker en soms wordt hij tig keer huilend en in paniek wakker. En soms hebben we het allemaal tegelijk ;-)
Verder is het gelukkig een heel gezond en vrolijk mannetje die groeit als kool. Dus echt aanwijsbare redenen voor z'n slechte slaapgedrag heb ik ook nooit kunnen achterhalen. Ik denk dat sommige kinderen alles zo intens beleven dat ze nu eenmaal onrustig slapen omdat ze 's nachts alles moeten verwerken.
Maar hopelijk is het voor iedereen met soortgelijke problemen iets tijdelijks en groeien ze er wel een keer overheen...en wie weet krijgen we nog een keer de kans om gewoon 8 uur aan een stuk door te slapen! (ooooh, wat klinkt dat toch heerlijk!)
Succes!!
Laura

Hoi Collette,

ik wilde ook ngo even reageren. Mijn zoontje heeft van dit bijna 1 maand gehad, waarvan de laatste twee weken echt rampzalig waren! Hij werd ook wakker uit het niets en dan gillen en rechtop zitten. Nu zijn we tot de ontdekking gekomen dat z'n dekentje te strak zit en het hem niet lukt om om te draaien, hij zit ook nog in een slaapzak. Nu slaapt hij bijna altijd op z'n buik!! Soms lukt het nu niet meer om terug te draaien, maar als ik dan ga kijken en ik leg hem goed en z'n speentje zit weer in z'n mondje kan ik weer weglopen!

Maar de laatste twee weken zat er ineens een oorontsteking, waar ik dus heel laat achter kwam (hij trok zo erg aan z'n oor en z'n vinger verdween er helemaal in) dus nu na een antibioticakuur en een paar nachten bij ons in bed is hij weer helemaal beter. We proberen hem niet in ons bed te slapen, maar wij werken onregelmatig, dus soms trek je dat niet. Normaal zit ik met hem in z'n kamertje op een stoel en dan valt hij (ja hoor alweer) op z'n buik tegen me aan in slaap.

Maar geloof me het is een fase...tja bij ons duurde hij een maand en ik zat er ook behoorlijk doorheen....maar het is hem dan gelukt om weer door te slapen en dan ook in z'n eigen bedje. En nu elke ochtend als hij wakker wordt en hij is niet wakker geweest 's nachts, dan prijs ik hem de hemel in, geef ik hem een dikke knuffel en gaan we eerst iets pakken wat hij graag wilt hebben. Anders sla ik het laatste over!

Nou succes ermee.....ik zie het altijd zo....over een paar jaar willen ze je niet meer in hun kamer hebben!!

Groetjes!

Terug
Bovenaan