s'nachts veel huilen.

A

Anoniem

Guest
hallo dames

ik zit met een probleem ik had een prima schema met mijn zoontje nu 6 mnd en dat ging heel goed.
tot ik maandag naar het cb ben geweest en ze zeiden dat ik eigenlijk van 4 naar 3 flessen moet.
het is net of hij het begrijpt.
hij kreeg om
7.00 fles 210
11.00 fles 210
13.00 fruit hap
15.00 fles 210
17.00 warme eten en toetje
19.00 fles 240 met 3 schepjes  rijstebloem  en dan sliep hij de hele nacht door.

nu eet hij de fles van 7.00 op 40 cc na leeg en die van 11.00 ook niet helemaal de rest wel .
hij gaat om 19.00 naar bed en begint dan tegen 20.30 heel hard te krijsen,
knuffel ik hem even geef de speen tegen 21.30 slaap hi weer, haal hem niet van z'n kamer af.
dan tegen 3.00 begint hij weer heel hard te huilen en houd dit rustig 1,5 uur vol maar ik wil hem geen fles geven s'nachts en geef hem dan z'n speen en knuffel hem.

ik heb ook een dochtertje van 6 jaar en die zit in groep 3 ik vind het vervelend als zei s'nachts van hem wakker word.

wat moet ik doen?
aub tips ik weet het niet.
ken dit ook niet van mijn eerste kindje.
wil nu proberen friso extra voor de nacht te geven en overdag gewoon standaard.
tot 6 mnd kreeg hij ook friso extra.
groetjes mascha

Welke fles moet eraf dan?? Die van 19 uur toch niet?? Die geef je toch nog gewoon wel neem ik aan, anders komt hij zeker snachts nog!

Bij mijn zoon ging ik pas later over op 3 flessen hoor, ik vind 6 maanden wel erg vroeg. Ik heb toen de fles van 15 uur langzaam laten vervallen. Vaak kreeg hij rond die tijd een koekje en wat drinken en dan nog later die fles van 15 uur. Dan gaan ze vanzelf aangeven dat ze deze niet meer hoeven, of ze drinken bijna niks meer dan kun je deze later vervallen. Ik zou als ik jouw was gewoon nog bij het oude schema houden want hij eet ook nog geen brood ofzo dus volgens mij heeft hij het gewoon nog hard zat nodig.
Die fles van 15 uur ging er hier echt pas af toen mijn zoon al een goede boterham at rond 12 uur of een papfles.

Succes

hoi bedankt voor je reactie

de fles van 15.00 eraf ja.
maar hij heeft nu vandaag al in de fles van 7.00 40 cc laten zitten
en die van 11.00 100cc ik heb er toen wat bambix doorgedaan en met de lepel gegeven en dat ging wel.
nu is het 14.00 en is hij net wakker en heeft nog geen fruit gehad dus dat ga ik nu geven en dan probeer ik om 16.00 warm eten en dan 19.00 de fles kijken of dat wil.

we zijn gewoon even het ritme kwijt.
ik kijk wel hoe het vandaag verder gaat hij krijgt trouwens weleens een liga maar ik vind die stukjes nog zo eng, broodkorstje vind ik ook nog eng.
hij verslikt zich telkens.
mvg mascha

Hoi Hoi,

Soms gooit mijn kleintje (7maanden) ook ineens z'n rimte om, en probeer er dan maar een beetje in mee te gaan. Hiero gaat t rimte nu als volgt:

8uur      240ml opvolgmelk + rijstebloem
11uur   fruithapje met liga erdoor
13uur   broodje met smeerworst + 150ml opvolgmelk
16uur   zonodig een beetje diksap (drinkt meestal maar 60ml op)
17uur   warme hap
18.30   160ml avondpapje beschuit (bambix)

Omdat m'n kleine mannetje overdag niet erg veel slaapt en ik hem altijd
wakker moest maken voor de laaste fles (toen nog 21.30u) doe ik hem
nu s'avonds na z'n warme hapje lekker uitgebreid in bad zodat hij lekker rozig
ervan wordt en dan rond 18.30 een papfles en dan slaapt hij aan 1stuk door tot
de volgende morgen. Misschien een ideetje voor je......
Verder heb ik niet echt tips voor je maar soms lost het zichzelf wel op.
Suc6 ermee!!

Terug
Bovenaan