s'nachts wakker

A

Anoniem

Guest
mijn zoontje krijgt de laatste fles altijd tussen 21:00 en 21:30 en slaapt dan tot de volgende morgen half 7.maar de laatste paar dagen is hij s'nachts om het uur wakker.hij huilt dan niet,maar is aan het zeuren en dan ga ik naar hem toe en doe de speen in zijn mond en dan slaapt hij weer verder maar een uur later is hij weer wakker,iemand enig idee hoe dit kan????

groetjes bianca

Hoi Bianca,

Hier is het ook altijd stil normaal 's nachts, maar áls meneer dan eens dit soort 'fratsen' vertoond, is het eigenlijk altijd honger!
Meestal denken we eerst  nog aan een aantal andere dingen, om vervolgens ten einde raad dan toch maar een flesje te maken. Gevolg bijna altijd rust!  
Soms heeft hij dan toch een dag niet genoeg gegeten of zo, of is zijn energiebehoefte die week of dagen wat naar boven gegaan ivm een sprongetje oid. zonder dat we er erg in hadden
Ik ga er wel van uit dat de honger dan niet vreselijk erg is als hij ondanks het huilen ook weer even in slaap valt tussendoor, maar blijkbaar toch te erg om echt te kunnen slapen!
Misschien is er bij jullie ook zoiets mogelijk??

Het is misschien het proberen waard...
Groetjes Saskia

P.S. hoe is het met de Bambix?

hey hey

ja het zou kunnen dat hij honger heeft omdat hij een sprongetje maakt,maar ik ben bang als ik hem s'nachts weer een fles geef dat hij daar dan weer gewend aan raakt en dat hij dan weer standaart blijft komen s'nachts.vanavond begin ik met de bambix,had nog geen tijd gehad om het te kopen maar ik heb het net opgehaald,dus ben benieuwd!!

groetjes

Hoi bianca,

het kan een sprongetje zijn, of misschien tandjes die door komen! Als het de tandjes zijn kun je hem s'avonds een paracetmol geven en druppetjes voor doorkomende tanden, dat help in ieder geval de eerste uren heel goed.
Ik zou hem wel gewoon eten geven als hij dat wil, ze blijven daar over het algemeen niet in hangen maar gaan doorgaans gewoon weer doorslapen als de oorzaak van het wakker worden weg is.
Mijn zoontje van 10mnd slaapt vanaf 2,5mnd door, maar er zit soms een week tussen dat hij s'nachts wel wakker word, ik geef hem dan gewoon de borst, dit duurd meestal maar heel kort en dan slaapt hij gewoon weer door, de laatste dagen word hij steeds tussen 5.30 en 6.00 wakker ik geef hem dan gewoon de borst en hoop dat hij de ochtend erna weer langer slaapt.. meer kun je toch niet, als ze honger hebben kun je ze beter gewoon voeden..

Veel succes in ieder geval! Gr MJ

Terug
Bovenaan