s avonds niet slapen

Hallo,
Mijn zoontje is een half jaar. hij is nooit een goede slaper geweest. Maar nu weten wij het gewoon even niet meer.
Overdag gaat het super goed. Het is een heel vrolijk mannetje die (alleen in bed) overdag goed slaapt.
's avonds daarin tegen gaat het helemaal niet. Hij op een gegeven moment te moe om beneden te zijn (is dan erg aan het jengelen). Zodra we met hem naar boven gaan wordt hij vrolijk en als hij eenmaal in bed ligt, dan zijn we ruim een uur bezig voordat hij slaapt. soms is hij echt overstuur. Hij wrijft wel in zijn ogen en zijn ogen vallen dan ook bijna dicht, maar het lijkt wel of hij zich daar niet aan wil overgeven.

Wie heeft deze ervaring ook (gehad) en wie heeft er wellicht nog een goede tip?
 
Hoi hoi

Onze dochter doet het dus precies omgedraaid. "s nachts lekker in haar bedje en overdag wil ze dat niet.
Wij laten haar 's avonds rond 7 uur bij ons in slap vallen en als ze dan slaapt dan leggen we haar in haar bedje. Dat gaat heel goed.

Succes

Groetjes Ria
 
ja hoor ik herken het helemaal. Mijn dochtertje doet hetzelfde. Wij hebben wel ontdekt dat ze erger huilt als we bij haar blijven staan, toch een soort aandacht trekken. Ik leg haar lekker neer, dek haar toe, aai nog even over haar bolletje, geef een knuffeltje, speentje als ze dat wil en dan ben ik weg, en ze slaapt dan al snel in, doe ik dat niet, blijft ze brullen en gaat steeds harder huilen.Ik denk dat je er wat structuur in aan moet brengen, want kennelijk heeft hij al heel goed door dat jullie toch wel in de buurt zijn en dat huilen dus helpt! Misschien eens een idee om te proberen hoe ik het doe, wie weet helpt het!!

gr sandra mv kim 6 mnd
 
Hoe laat leg je haar in bed? Half 8, 8 uur? Misschien is dat al wat te laat voor hem en is hij als het ware oververmoeid. Ook raad ik je aan gewoon de deur achter je dicht te trekken en een kwartiertje te laten huilen. Daarna (als hij nog steeds erg huilt) kun je terug gaan, maar dan toch echt in zijn bedje laten! Even aaien, praten ed. Na een paar dagen wordt het echt beter!

Succes!
 
hallo mijn tweeling van 6 maanden gaan om 6 uur naar bed. moe of niet moe. ze zijn dan vanaf ong. half 4 op 'smiddags. ik zet de babyfoon uit !!! de kookwekker op een kwartier !!! en als ze na dat kwartier nog huilen ga ik effe kijken en checken voor een vieze broek of nog een boer en dan leg ik ze weer in bed. hup muzioekje weer aan en ik ga. meestal gaan ze dan slapen. meestel na dat de kookwekker af gaat.

om 9 uur 'savonds krijgen ze nog een fles pap en hup gelijk zonder verschonen weer slapen tot half 8 de vogende ochtend.
succes.
 
Terug
Bovenaan