's avonds niet willen eten

Mijn zoontje wordt 2 maart een jaar oud. Nu heeft hij al langer dan een week de neiging om zijn eten uit te spugen of helemaal niets te proberen, hij wil gewoon niet! Vanavond heeft hij alleen wat stukjes kip gegeten omdat hij zag dat het van mijn bord kwam, maar normaal doet hij dat ook niet. Potjes eet hij wel, maar ik wil gewoon dat hij gewoon eten eet. Herkennen jullie dit ook? Wat zouden jullie doen? Is het misschien een fase? Oh, komkommer eet hij wel, dat vindt hij heerlijk!
 
hoi hoi

heel herkenbaar,mijn dochter is nu 21 maand en begint nu weer een beetje normaal te eten gelukkig.
denk echt dat het een fase is.
ze kunnen op die leeftijd echt hun eigen willetje laten zien met het eten.
heel frustrerend....

zou er geen strijd van maken(want daar wordt het vaak erger van)en maar zo denken het gaat weer beter worden.en het uitspugen gewoon proberen te negeren dan houdt het vaak zo op.

groetjes corina
 
Mijn zoontje is 14 maanden en wil ook nog niet echt met de pot meeeten. Ik geef gewoon potjes. Die eet hij met smaak en zo houden we het gezellig. Komt vanzelf een moment dat hij mee wil eten. Hij smikkelt al wel mee van mijn bord.

Ik ga de strijd dus gewoon niet aan en geef direct een potje.
 
Hoi,
Mijn zoontje slaat ook regelmatig een maaltijd over. Dan gaat hij het ook uitspugen, op de grond gooien of kokhalzen. Wij negeren dit gedrag. Dan eet hij maar niet. De volgende maaltijd weer nieuwe kansen denk ik dan maar. Hij word ook niet 's nachts of 's morgens eerder wakker omdat hij honger heeft. Dus ik laat het dan gewoon zo. Eet hij wel, mooi meegenomen, eet hij niet, jammer dan. Wel laat ik hem gewoon in zijn stoeltje zitten tot dat wij klaar zijn. Zo is het ook geen probleem. Tymo heeft nooit potjes van mij gehad. Ik heb vanaf dat hij vast eten ging eten voor hem gekookt. Wij hebben ook nooit eten gepureerd, alleen geprakt. Natuurlijk eet hij ook makkelijker als hij niet hoeft te kauwen(pap of spinazie a la creme), maar ik vind het belangrijk dat hij ook goed leert kauwen en dat kan hij dan ook prima.
Ik zou er dus ook niet te veel aandacht aan geven, want dat vinden ze vaak alleen maar leuk. Geef hem complimentjes als hij wel goed eet en als hij niet eet, gewoon aan tafel laten zitten en zelf verder gaan met eten.
Heel veel succes!
Liefs,
Mar
 
Terug
Bovenaan