s avonds niet willen slapen en veel drinken

Goedemorgen!

Onze baby van 3 maanden drinkt aan de borst elke 4 uur. 7-11-15-19-20.15. Nu slaapt ze s nachts redelijk lang, ongeveer van 21 uur tot 6 uur. De laatste tijd wil ze niet slapen en veel drinken. We zijn zo 1.5 tot 2 uur bezig met drinken en in slaap komen. Wat doen jullie? Vaker voeden overdag?

Groetjes!

 
Doen veel baby'tjes rond die leeftijd, dat noemen ze inderdaad clusteren. 
Ons zoontje had ook een periode van een paar weken dat hij in de avond niet naar bed wilde en meer honger had. Wat wij deden is hem iedere avond op bed proberen te leggen, zodra hij direct begon te huilen bij in bed leggen, namen we hem gelijk weer mee naar beneden. Dan legde ik hem in zijn wipstoel en wipte ik hem in slaap. Na zijn late fles ging hij zonder problemen in zijn eigen bedje slapen. Hij wilde gewoon bij me blijven in de avonden. Zo snel als het kwam, zo opeens was het ook weer over.
 
Heel normaal. Gewoon lekker laten drinken, mijn dochters vroegen soms ook wel elke 1.5 uur om een fles in de avond in die periode... zodra ze verzadigd waren, vielen ze in slaap. En als je kindje van 22.00-6.00 doorslaapt is dat al suuuuuper knap!!! Die 2 rommelige uurtjes in de avond stelt dan eerlijk gezegd niet zoveel voor ;) Het is echt heel normaal! En gaat vanzelf weer over.
 
De melkbehoefte van je kindje wordt groter. Door hierin mee te gaan en dus vaak aan te leggen worden je borsten gestimuleerd om meer aan te maken. Gewoon voeden op verzoek aanhouden. Dit zal vanzelf weer minder worden 
 
Terug
Bovenaan