`s morgen heeel vroeg huilen

hoi mijn zoontje van 11 mnd  is de laatste dagen heel vroeg wakker en huilt dan heeeel hard, water geven helpt niet negeren helpt niet heb hem vanmorgen even in bed gehad maar dat is ook niet de bedoeling. moet ik hem dan maar negeren??? wat zouden jullie doen??
groetjes elles
 
Hai Elles,

Volgens mij hebben ze rond deze periode weer een moeilijke tijd. Onze zoon is 11en halve maand en is nu ook weer aan het 'rommelen'. Moeilijk met eten bijv. Ook wordt hij nu om 7 uur wakker en ligt dan keihard te 'ja, ja, ja, ja, ja"-en. Daarna gooit jij z'n speen uit z'n bed en begint te huilen. Pfff...
Zou jou zoon gedroomd hebben of komen er tanden door? Misschien is dat het?
Succes in ieder geval!
Groeten,
Sandra
 
Hallo Elles,
 
Mijn zoontje van 11 maanden heeft dit ook. Volgens ons is dit dromen.   Wij halen hem even uit zijn bedje en nemen ons even bij ons in bed tot hij goed wakker is en weer tot rust is gekomen (hij is echt heel verdrietig en helemaal van de kaart. Vaak niet eens echt wakker als wij bij zijn bedje komen).

Daarna leg ik hem weer in bedje en blijf nog even naast zijn bedje zitten. Dan wordt hij vaak rustig en slaapt weer lekker verder.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Veel succes ermee.

Groetjes Loekie
 
Zeker weten dat negeren wel gaat helpen. Niet als je het maar een paar dagen volhoudt.
Je zou het in eerste instantie met één keer kijken kunnen doen (niet uit bed halen) even een aai over de bol. Dan gewoon negeren, en pas uit bed halen als het tijd is.
Echt waar, het gaat over. Maar ga je hier steeds op reageren dan wordt het ene gewoonte. En echt, hou het langer vol dan een paar dagen! Ons zoontje gaf het na andehalve week op, ging steeds korter huilen en daarna was het over.
 
Misschien heeft hij inderdaad ergens last van of heeft hij een sprong, waardoor hij een tijdje wat minder (goed)  slaapt.
Mijn dochtertje heeft ook regelmatig dat ze een tijdje vroeg wakker is en echt op wil staan, bijv. rond 5.30/6.00. En dan is het weer een tijdje rond 7.00/7.30. Soms is zo'n moeilijke periode na een week of  soms wat langer, ineens weer over, zonder dat je er iets bijzonders voor gedaan hebt.
 
Ik zou gewoon troosten, indien nodig eruit halen en even bij je nemen. En als verder slapen niet lukt, dan maar gewoon gaan spelen. Ik zou wel altijd proberen verder te laten slapen, maar er niet een groot drama van maken als het niet lukt.

Groetjes,
Sandra
 
Terug
Bovenaan