's Nacht wakker worden :-(

Hi dames,

Warren is al nooit een geweldige doorslaper geweest en pas met 10,5 maanden kon hij zonder nachtvoeding, dus we zijnwel wat gewend.

Hij eet 's avonds meestal goed, tuurlijk zo af en toe ook wel eens niet, hoort bij de leeftijd. Maar over het algemeen krijgt hij echt ruuuuim voldoende binnen over de hele dag. Hij krijgt nog wel een fles voor het slapen gaan zo rond 19.45, maar dit is inmiddels nog maar 40 ml melk en 120 ml water, we zijn nu al weken aan het afbouwen, maar meneer wordt zonder fles echt woest.

Hij zou ook volgens alle boeken en het CB 'makkelijk' 12 uur door moeten kunnen slapen zonder honger.

Nou je raadt het al, niet dus.
Als we geluk hebben wordt hij pas om 05.00 wakker, de laatste week echter al om 03.30/04.00. Ik vond dit echt te vroeg om hem al een fles te geven dus kwamen alle andere 'sus' technieken voorbij: water geven, knuffel, liedjes zingen, aai over bolletje, negeren, iedere 10 minuten even terug etc. Nou vergeet het maar, WOEST was meneer. Echt driftbui-woest. Het was op een gegeven moment geen huilen meer maar krijsen. In zijn woede het hele bed overhoop en had hij al trappelend in zijn slaapzak zijn luier en pyjama uitgekregen.
Stonden we dus om 04.45 hem in de badkuip af te spoelen...

We hielden ons hart vast voor de volgende de nacht en ja hoor, vanaf 03.45 was het weer raak.
Nacht 3 was ik bekaf en mijn man ook, om 04.30 hebben we 'm zijn fles melk in bed gegeven die hij in record tempo leeghad en daarna tot 08.45heeft geslapen.

Wat moet ik hier nou mee? Mijn man heeft ook een supersnelle stofwisseling en heeft ook vaak honer, maar ik kan Warren toch moeilijk een 'nachtfles' blijven geven? Is ook een ramp voor zijn tanden!

Jullie ervaring?
Als we 'm niks geven krijst hij makkelijk1,5 uur door, waarna ik snap dat hij honger heeft...
Straks zit ik 2 kinderen te voeren 's nachts, we verwachten in mei onze 2de.

Liefs,
Evje

Hey Evje,

Geen ervaring helaas. Ik weet niet wat voor band je hebt met cb, maar als die beetje geod is zou ik het zeker daar vragen, ik krijg altijd erg goede adviezen als ik bel met een probleem.

Het enige wat ik kan bedenken, is misschien een fles met water vullen? Dat vult ook zijn maag?

In ieder geval heel veel sterkte!!! Ik kan me voorstellen, dat je, als je zo rond de 20 weken? zwanger bent, dat je hier zeker niet op zit te wachten...

Liefs,

T

Kyandro drinkt snachts ook nog,en ik laat het lekker toe,heb geen zin in slapeloze nachten,ben al zo moe dus kies voor de makkelijke weg,hij drinkt heeel erg verdund siroop(meer water dan siroop)
meestal 1 fles soms ook wel 2,gaat vanzelf een keer over,je kan na de fles ook even zijn tandjes poetsen,
zou zeggen kies lekker voor hem en je rust,gaat heus een keer over en mondje dicht tegen cb want dan krijg je natuurlijk wel commentaar

liefs jootje

Tja, hier ook twee kids die nog niet door slapen! Een hele tijd hebben ze het wel gewoon gedaan, maar de laatste tijd is het bagger. Wij geven ze ook een beetje melk, niet meer dan een flesje van 120 ml. Ik hoop ook iedere nacht dat ze door slapen maar helaas!

Zelfde probleem hier. Wij hebben weer even het bedje verhuisd uit Julia's kamer naar onze kamer.
Dat werkte op zich prima, omdat ik haar gelijk even een aai over haar bol gaf als ze begon met piepen en de speen terug kon doen, Dan sliep ze meestal gelijk weer in.
Afgelopen weekend bed weer naar haar eigen kamer verhuisd, en weer 3 nachten een huilend kind gehad die niet meer in haar eigen bed wou slapen...
Misschien toch maar weer het bedje naast ons bed, kijken of we dan beter door kunnen slapen.

Met het bedje op onze kamer hoefde er geen flesje gemaakt te worden, bedje op haar eigen kamer 1 keer wel een flesje, en 2 keer met mama op de logeerkamer....

Liefs Marit

Af en toe periodes dat er 's avonds niet geslapen wil worden. Als ze dan echt lang vol houd, geef ik haar een tuitbeker met water, nooit melk of iets anders. 't Lijd in ieder geval af, vaak helpt het. Misschien een idee? En altijd hetzelfde reageren, na 5 minuten ga ik er heen, praat zachtjes tegen haar, aai over de bol, goed instoppen en weltrusten wensen. Hoe langer dat ik blijf, hoe langer zij in de bui blijft. Na 3x zeg ik niks meer, stop haar in en geef haar een tuitbeker water.
Succes in ieder geval!
Liefs

Hetzelfde probleem hier. Ons meneertje wordt elke nacht tussen 04.30uur en 05.30uur wakker. Vertikt het ook om dan gewoon te gaan slapen. Ik heb een paar nachten geprobeerd hem te laten roepen, maar geen resultaat. Dus hier ook, een fles water met een heel klein beetje siroop. Instoppen en weer lekker slapen tot 07.30uur. Ik zeg niets tegen het CB, het gaat vast wel een keertje over en slaapt hijwel tot het tijd is om op te staan.
Succes en sterkte, het breekt inderdaad herel erg op.

Terug
Bovenaan