S nacht wakker!

Hallo
Mijn dochter is ruim 6 maanden en afgelopen nacht was onze derde gebroken nacht!
Super natuurlijk zo weinig, en ik vind het ook niet erg om eruit te komen maar ik vraag me af wat er zou kunnen zijn.
Ik zie nog niets van witte puntjes wat op tanden zou kunnen wijzen en ze huilt echt ineens gigantisch, alleen waarom is me een raadsel.
Heeft iemand een idee wat er zou kunnen zijn of wie herkent dit.
Bedankt
 
Mijn dochtertje doet dat ook meestal 1 keer per nacht en laten doorhuilen is bij haar geen optie, omdat dit niks uithaalt.
Ze is ermee begonnen toen ze zo'n 6 maanden was en nu is ze 10 maanden en ze doet het nog steeds.
Ik geef haar dan een flesje water en daarna slaapt ze weer verder. Ik heb helaas geen tips voor je, alleen dat het heel irritant is en vervelend van al die onderbroken nachten. De mijne slaapt ca. 1 keer in de 3 weken eens door. Ben zelf heel bang dat het nog wel eens erg lang kan gaan duren.
 
Mijn dochter heeft een paar weken slecht geslapen toen ze zo'n 5 maand was,dit lag ook niet aan tandjes, het zal wel een fase zijn geweest, nu slaapt ze wel weer goed, ze is nu 9 maand
Dus misschien gaat het wel weer over met een paar weken
 
Mijn zoontje heeft dat ook af en toe. Ik heb zelf het idee dat dat gewoon komt omdat er in bepaalde periodes zoveel gebeeurt met ze qua ontwikkeling dat ze dat s'nachts aan het verwerken zijn. Mijn zoontje is soms even helemaal over zijn toeren, maar als ik hem dan troost en zachtjes tegen hem praat valt hij vanzelf weer in slaap.Vervolgens gaat het dan weer weken goed.

Wat ik vanaf het begin heb gedaan als hij s'nachts wakker wordt: niet uit zijn kamertje halen, geen licht aan, gewoon in het donker in zijn kamertje blijven totdat hij weer rustiger is geworden. Ook heb ik nooit meer voeding gegeven s'nachts (vanaf het moment dat hij door ging slapen met ong. 3 maanden). Troosten en een liedje zingen is bij ons meestal voldoende.

Groetjes en succes!
 
Mijn zoontje heeft ook iedere keer van die fases. Hij is nu 8 maanden en doet dat vaak nog steeds. Ook is hij zo slim, want vorige week was hij ziek en begon 's nachts te huilen en ik merkte aan zijn huiltje dat er iets mis was dus ik kijken bij hem en ja hoor snot verkouden en koorts. Ik hebb hem een zetpil gegeven en na 3 kwartier is hij weer naar bedje gegaan en is weer gaan slapen. Overdag was hij weer helemaal opgeknapt. Toen dacht hij de volgende nacht: Als ik nu weer zo ga huilen komt mama me vast weer uit bedje halen en ja hoor hij had gelijk want ik dacht dat hij zich opnieuw niet lekker voelde. Ik heb zijn temp. opgemeten maar er was niks aan de hand verder. Toen begon hij de volgende nacht weer zo te huilen! Volgens mij zijn die kleintjes heel erg slim en proberen ze je ook gauw uit en hebben ze alles snel door. Ik heb hem toen een speentje gegeven en gewoon laten huilen. Na 2 nachten is het over gegaan en hij weet nu dat het geen zin meer heeft dus kan hij weer iets anders gaan proberen. De SLIMMERDS!
 
Hoi,

Ons kleintje heeft dat ook. Ik deel eigenlijk helemaal de mening van Wolffje. Tijn is afgelopen zondag bijvoorbeeld mee naar de Efteling geweest. En 's nachts was hij nog in het Carnavalfestival volgens mij, hij is 2x wakker geweest. De dag erna sliep hij gewoon door. Ook toen hij vier/vijf maanden oud was (nu is hij zeven maanden) had hij inderdaad ook een fase waarin zijn ontwikkeling snel ging. Heb hem op zijn kamertje zonder licht getroost en met een paar nachten was het goed!

En ze zijn inderdaad superslim, dus ook mijn advies is; ben voorzichtig met eten/water geven hoor...!!!
Succes, Judith
 
Hoi

Mijn dochter is bijna 6 maanden en ik herken je verhaal. Bij mij dochter zijn er al wel 2 onder tandjes door. Ik was ook overgestapt van 5 voedingen naar 4 voedingen en dan ipv de 5e fles een groente hapje.
Het schijnt dat bij sommige baby`s de krampjes dan weer gaan beginnen omdat ze weer even moeten wennen aan andere voeding. Of het zo is bij ons weet ik niet we moeten nu toch weer even van het cb stoppen met het groente hapje en weer even 5 voedingen te geven. Is het dan over dan lag het dus daar aan en dan moet je via het stappen plan. Samen met het cb dus stap voor stap je kindje laten wennen.

Ook kan het de tandjes zijn, maar ja zolang ze nog niets kunnen zeggen blijft alles een radsel. Voor ons is het ook de eerste. Maar gelukkig bestaad er een forum als dit waar je al je vragen kwijt kunt en vaak een goed advies of antwoord op krijgt.

Succes ermee en ik hoop dat je vanacht weer eens goed bij kan slapen.
Groetjes en ajuussssssss
 
Terug
Bovenaan