's nachts elk uur huilen?!?!?!

Hallo ,

Mijn dochertje is nu 5 1/2 maand en het gaat eigenlijk best goed maar ze is de laatste 4 nachten elk uur (vanaf 02.00) aan het huilen,een paar minuten en dan is het weer een uur stil en dan begint het weer van voor af aan.
Hoe dichter de ochtend nadert hoe harder en langer ze gaat huilen en dan geef ik haar als ze echt lang huilt een beetje melk bijv. tegen 4uur of 5uur maar de ene keer helpt dit wel en de andere keer niet.
Het lijkt net of ze dan ergens van schrikt want zo uit het niets begint ze in 1 keer best hard te huilen wat we helemaal niet gewend zijn want ze sliep al zo lang door,ook echt dat we haar wakker moesten maken 's morgens.
Wat zou dit kunnen zijn??
Dromen?tandjes?groeispurt of zoiets?

groetjes ilse mv Finn
(een beetje bezorgde moeder)
 
hallo

hier een beetje hetzelfde probleem mijn zoontje 3,5 maand sliep al een hele tijd tot ongeveer half 8 smorgens, en sinds een week is hij opeens snachts half 4 wakker,
ik probeer wel de voeding te rekken tot 6 uur maar dat lukt ook niet echt
 
Ik doe er ook weleens helemaal niks op uit maar dan moet ik om 7 uur haar er echt uit halen want dan stopt ze helemaal niet meer met huilen.
Als ik dan haar kamertje inkom en ik doe het licht aan dan is alles koek en ei en is mevrouw breeduit aan het lachen!!
Ze heeft dan ook wel honger maar volgensmij is daar het huilen niet van midden in de nacht.

Bij ons sliep ze door toen ze 9/10 weken was.

Als je hem dan lekker wat geeft tegen 4 uur en gelijk weer terug in bedje legt,knort ie dan niet lekker door tot een uur of 8??
 
ja mischien wel maar vanmorgen heb ik hem 5 uur gedaan en daarna sliep hij weer tot ongeveer 8 uur, maar ik wil niet dat hij er weer aan went dat hij snachts ook wil eten
hij sliep al 1,5 maand ongeveer van 22.00 tot 7.00-8.00 uur smorgens
 
Misschien helpt een wat grotere fles 's avonds?
Of een beetje rijstebloem bij in de fles?
Soms hebben kindjes ook gewoon even wat extraas nodig ivm een groeispurtje of zo.
Ik deed er nooit moeilijk over, heb ook een goeie slaper gelukkig (nu bijna 2) maar mijn kraamhulp zei al; honger is honger en dan geef je gewoon eten niet lopen 'klooien' en rekken. Daar is de hele familie niet bij gebaat! Tuurlijk was ik ook wel huiverig omdat ik dacht dat ik het doorslapen weer zou verprutsen, maar eigenlijk is die vrees ongegrond gebleken. Dat ze om het uur wakker worden zou ermee te maken kunnen hebben dat een slaapcyclus ongeveer 3 kwartier duurt, als ze honger hebben en wakker worden maar eigenlijk ook nog heel erg moe zijn begint het gejengel maar vallen ze ook weer even in slaap. Als dit zich herhaalt ben je dus elk uur aan de beurt!
Je kan heel makkelijk testen of het dat is; gewoon een keer gelijk de fles geven, gaat ze daarna tevreden slapen weet je genoeg!
Hier hebben we ook nog wel eens van die fases, vaak na buikgriep of andere ziekteverschijnselen, beetje weinig gegeten een paar dagen en dan begint de inhaalslag, en tja das ook wel 's nachts dan :(
Vorige week nog, en nu is alles weer normaal.
Waarmee ik maar wil zeggen, je kind is niet gelijk verpest door een paar nachtvoedingen hoor!
Veel succes!
Groetjes Sas
 
Wij doen altijd al 's avonds een papfles,het klopt wel dat ze de laatste dagen wat minder goed dronk,maar dat komt denk ik van tandjes heen.
misschien een inhaalslag of van die regeldagen!
maak me misschien iets te druk over denk ik.
 
mijn dochtertje van 6.5 maand heeft het ook. 9 vd 10 nachten slaapt ze niet door. En dit is al een week of 3, volgens mij is dit sinds zij een oorontsteking heeft gehad. Ik heb me er nu bij neergelegd dat ze meestal snachts wakker wordt voor een voeding.

Haar avondfles om rond 22.00 is een pyamapapje (250 cc) dus je zou zeggen dat ze daar wel tot 07.30 op zou moeten teren.
 
afgelopen nacht kwam ze elk uur! Steeds een huiltje maar ze lag steeds te slapen als ik ging kijken. 2x haar doekje bij haar neergelegd en toen ging ze er op sabbelen en de rest van de nacht was het 1x een schreeuwhuiltje en toen viel ze weer verder in slaap.

moet ik ook zeggen dat ik sinds gisteren een hard puntje van haar 1e tandje voel en ze is ziek. Ze hoest, erg verkouden en ze heeft sinds gisteravond koorts.

Maar ze hoefde geen voeding!! Dus dat scheelt weer maar goed ik was wel elk uur wakker :S
 
Terug
Bovenaan