's nachts honger

Mijn zoon van bijna 2 heeft sinds zijn geboorte op een paar maanden na nog niet doorgeslapen. Na de zomervakantie ging het heel goed, maar sinds half november is het weer mis.Hij wordt 's nachts wakker en dan heeft hij honger.
We hebben alles al geprobeerd: flessen kleiner steeds iets kleiner maken, steeds iets minder voeding erin, laten huilen, wel troosten maar geen fles geven, niets helpt. Hij gaat ook niet met honger naar bed, overdag en 's avons eet hij goed.Hij is ook niet te dik of te mager ofzo, en niets wat zou kunnen wijzen op een stofwisselingsprobleem.
Het makkelijkste is hem een fles te geven en weer naar bed, want dan liggen we er met tien minuten weer in en kunnen we verder slapen.
We hebben er odnerhand de energie niet meer voor om nog iets anders te proberen, maar we willen ook graag dat het ophoudt.
Heeft iemand nog tips of herkent iemand deze slaapproblemen?
 
Hoi,
Las net een soortgelijke vraag op voeding 2-3.
Ik denk dat als je al die punten noemt en er dus niks is waardoor hij s'nachts voeding zou moeten krijgen je beter meteen kan stoppen, het sluipt er natuurlijk in, je kind wordt wakker van iets en dan geef je hem een fles, zeker tot 1jaar, daarna worden ze vaker wakker om verschillende redenen maar als jij ze dan een fles blijft geven blijven ze komen!
Hij komt overdag niks te kort dus s'nachts geen fles, kost even wat moeite, maar doorzetten is het enige advies dat ik je kan geven!

Succes Gr MJ
 
hier hetzelfde , mijn zoontje word in april 3. wij leggen nu een tuitbeker in zijn bed met water en zeggen als hij honger heeft dan drink je dat in water zit ook voeding...... eerst keek hij mij aan van jjaaa daaaaggg, maar nu vraagt hij steeds als hij moet slapen een tuitbeker, maar kijkt er niet meer naar om. zeurt hij nog om honge, dan zeg ik ja is prima, morgen ben je de eerste.
 
mijn dochter van 14 maanden krijgt om 23:00 nog een fles met pap want anders wordt ze ook s'nachts wakker nu maak ik om 22:30-23:00 nog een fles met pap en dan horen we haar niet meer tot de volgende ochtend 6-half 7.
misschien is dat iets wat je kan proberen
 
Hoi!

Vervelend om er nog steeds uit te moeten voor een fles. Ik denk ook dat het het beste is om hem niet te laten wennen aan een nachtvoeding. Dat is vanaf een jaar toch al niet meer gebruikelijk? Onze dochter (19 maanden) krijgt 's avonds nog wel een fles om een uur of zeven. Soms drinkt ze die niet leeg maar ze vindt het nog wel erg lekker voor het slapen gaan. Ik heb ergens gelezen dat je als je iets voor elkaar wilt krijgen bij peuters hetzelfde moet blijven proberen gedurende 3 weken!! Vaak proberen ouders diverse oplossingen maar houden het niet lang genoeg vol omdat het lijkt alsof het kind er geen baat bij heeft of het niet wil. Maar hou vol en hou voet bij stuk, gedurende 2 tot 3 weken.

Succes!

 
Terug
Bovenaan