s nachts huilen

Mijn dochtertje is nu 8,5 maand en sinds een maand of twee heeft ze de nare gewoonte om bijna iedere nacht éen of twee keer wakker te worden en het dan op een brullen te zetten. In het begin had ik het idee dat ze nog wel eens honger kon hebben, dus ik ging haar overdag meer geven, maar 's avonds zit ze op een gegeven moment zo vol, dat ze geeneens een borstvoeding meer wil, dus dan haal ik haar om 9 uur 's avonds nog maar een keer uit bed en voedt haar dan in de hoop dat ze dan wel doorslaapt, maar meestal is dit niet het geval.
Ik heb vaak het idee dat ze de borst als troost wil als ze wakker wordt 's nachts. Ze is een ontzettend lichte slaper, maar dit gaat me behoorlijk opbreken. Zeker omdat ik nog een kind heb en bij hem mag ik mijn handen dichtknijpen als hij tot 6 uur 's ochtends 'uitslaapt.'
Ik heb haar trouwens ook wel eens laten huilen, maar dat gaat dan van kwaad tot erger. Dan is ze zeker 15 minuten haar longen uit het lijf aan het brullen.
Heeft iemand misschien tips??
 
onze dochter lisa(11 maanden) heeft dit op het moment ook. 1x en soms 2x per nacht heel erg huilen. Ik laat haar eerst even huilen, de ene keer valt ze dan naar een paar min. weer in slaap maar ook vaak hoor ik aan haar huiltje dat ze getroost wil worden. Ik haal haar dan even uit bed en ga op de stoel met een flesje water zitten. Ze drinkt dan wat en wordt na een min of 10 weer rustig en valt dan lekker in slaap.

succes!!!

corina
 
Hoi hoi,

Vermoedelijk droomt ze erg veel en schrikt dan wakker, gewoon even troosten zou ik zeggen, maar persoonlijk zou ik haar niet uit haar bedje halen. Gewoon even over het hoofdje aaien en kalmeren, vaak helpt dit al.

Groetjes en succes.
 
Mijn dochter had dat ook rond die leeftijd en achteraf bleek het door tandjes te komen. Vaak kom je er pas achteraf achter wat het was. Ik vond het niet zo'n probleem om haar te voeden, zolang ik daarna maar gewoon door kon slapen. Hopelijk gaat het snel weer over!

Groetjes,
Pauline
 
Misschien dat tandjes er wel wat mee te maken hebben. Ik zie nog helemaal niets in haar mond en ze heeft nog helemaal geen tanden, maar het zou best kunnen. Ze heeft er wel de leeftijd voor.
Dat heel kort even oppakken en troosten doe ik ook wel eens, maar dan begint ze weer zodra je haar neerlegt. Mevrouw heeft wat dat betreft een behoorlijk eigen willetje.
Ik blijf hier nog even lekker meelezen naar eventuele tips.
 
Terug
Bovenaan