's nachts huilend wakker worden

We hebben het nu inmiddels een paar keer gehad, dat Fenna 's nachts huilend wakker wordt (niet nachten achter elkaar maar af en toe eens). Ze gaat staan in bed en krijst echt flink. Wanneer je haar uit bed tilt, wordt ze vrij snel rustig. Op het moment dat je haar terug legt, begint ze weer opnieuw te krijsen. Iedere keer hebben we 's nachts een klein flesje gemaakt en dat hielp, maar vind ik eigenlijk geen goede oplossing zeker niet omdat het niet duidelijk is wat het is. Misschien droomt ze wel heel erg, echt geen idee. Hebben jullie dit ook wel eens en wat doen jullie dan.

Groetjes, Esther

Warren heeft heteen paar keer gehad, ik heb het gevoel dat het bij hem een nare droom was, hij was zó overstuur.

Wij hebben 'm wel even uit bed gehaald, maar wel naast zijn bed. Even knuffelen, liedje zingen en weer naar bed. De eerste paar keer zette hij het meteen weer op 'n brullen en zijn we (net zoals we 's avonds doen als hij niet wil slapen) iedere 5 minuten even teruggelopen, aai over bolletje en kort liedje, dan vastberaden 'welterusten' zeggen en weer weg.
Ook hebben we op aanraden van een vriendin een klein nachtlampje aan staan voor 'm, zijn kamertje was echt pikkedonker.

Heel veel sterkte, als het al helpt: het is (net als veel dingen) meestal een fase... Voor je kleine even niet fijn en voor jullie ookniet, maar het gaat weer over.
Ik zou er persoonlijk alleen niet teveelaandacht aan schrnken 's nachts. Het is ook vaak een vorm van grensen opzoeken!

X
Evje

Misschien flesje water aanbieden? ipv van flesje maken. Mijn dochter slaapt 's avonds snel in, maar word na een half uur/ drie kwartier ook weer krijsend wakker. Ze word snel rustig als ik haar een tuitbeker met water aanbied, even een afleiding, zonder haar uit bed te hoeven tillen. Natuurlijk wel lieve woordjes en lekker over buikje aaien. Dan inderdaad duidelijk weltrusten zeggen en weg lopen. Laat de tuitbeker dus dan bij haar in bed. Dus niet te veel in doen, stel dat de dop los draaid en 't water loopt eruit en trekt 't in de slaapzak. (is me dus vanacht gebeurd, van ochtend een steen koud kind uit bed gehaald... oeps...) Succes ermee in ieder geval!
Liefs

Terug
Bovenaan