S nachts Korte slaapjes grote jongen 6 mnd

Mijn zoontje nu bijna 6 mnd (4800gr met de geboort) een vrolijk mannetje die nu aan vaste voeding aan t wennen is. Voor de nacht krijgt hij een grote fles (250cc) met rijstebloem en verdikking. Toch wordt hij na 4-5u elke nacht weer wakker en drinkt dan gewoon weer een (kleiner) flesje van ong 150cc. En zo na 4-5u soms hetzelfde, soms laat hij zich sussen (maar dat is sporadisch).

Ik vraag me echt af hoe wij van die nacht flessen gaan af raken. Volgens de GGD en wat ik zelf ook kan bedenken is dat hij met zo’n papfles eigenlijk makkelijk de nacht zou moeten kunnen overbruggen. Nu is t een stevige jongen dus heeft ook wat meer inname behoeft. Maar toch ben ik benieuwd of Iemand tips hierin heeft. Andere voeding? Pyjama papje oid proberen?

Ik hoor graag jullie tips
(Verwijten vd oermoeders ben ik NIET naar op zoek)

Misschien de een na laatste fles ook verhogen? Als hij overdag wat meer binnen krijgt dan zou je verwachten dat hij dan ‘s nachts minder behoefte heeft dus misschien overdag wat meer aanbieden?

Wat BCW zegt gaat hier inderdaad wel op. Ik heb een dochter van 5 maanden. Die kreeg 4 keer 150ml en de laatste fles 180ml. En dan kwam ze nog weleens ‘s nachts. Nu krijgt ze 4 keer 180ml en komt ze niet meer in de nacht. (Ze krijgt nu dus per saldo minder, en de oefenhapjes willen nog niet zo lukken, maar alle flessen zijn dus groter. En de nachten gaan goed)

Maar soms kan je het ‘juiste knopje’ gewoon nog even niet vinden. Ik heb 3 kinderen en die slapen relatief snel door. Maar ik weet van vriendinnen/ collega’s dat ze vaak veel langer geduld moeten hebben voordat hun kinderen doorslapen. Maar ik snap dat je omdat hij nu 6 maanden is wel zin hebt in langere nachten. Succes!

Wij hebben inderdaad zeker 10 maanden in de nacht standaard nog een fles gegeven. En daarna ook nog heel regelmatig, maar werd het vanzelf minder. Helaas sliep ze hierdoor nog niet door. ;-) Je hebt denk ik de mogelijke oplossingen al geprobeerd, misschien nog wat hierboven gezegd wordt. Wij maakten overdag altijd wat grotere flessen, zodat ze zoveel dronk als ze op kon (was nog niet heel erg veel hoor). Dan bleef er een restje over, maar wisten we zeker dat ze genoeg had. Ik hoop voor je dat het snel verandert, maar misschien ook in de achterhoofd houden dat het nog even kan duren als je pech hebt. Succes!

Zo lastig!
Onze kleine kwam tot de eerste verjaardag ongeveer ook elke nacht volgens mij.. wat we ook deden met die laatste fles... en ineens was het over. We hebben nog heel lang een mandje spullen mee naar boven genomen voor de zekerheid, maar toen echt nooit meer nodig gehad ;-)

Terug
Bovenaan