's nachts kreunende geluiden

Hallo allemaal,

Sinds ongeveer 1,5 wk slaapt onze dochter (9mnd) 's nachts onrustig. We horen haar vaker kreunende geluiden maken. Als we dan gaan kijken, slaapt ze gewoon en heeft haar speentje in de mond. Het is net alsof ze droomt (dat kan natuurlijk ook, want ze moeten de dag verwerken). Ze is dan ook onrustig met haar beentjes en trappelt het dekentje los (ze ligt in een trappelzak, die we al onder het matras hebben gestopt). Afgelopen nacht hebben we haar even wakker gemaakt, toen ging het even goed, maar na een paar uur begon het weer. Toen weer even gaan kijken en haar weer goed ingestopt en over haar hoofdje gewreven. Toen werd ze weer rustig en zag je haar echt weer diep in slaap vallen. Dit gaat zo een keer of 3-4 per nacht.
Ze sliep vanaf 6mnd echt door, dus van te voren waren de nachten ook al gebroken, dus we waren blij dat ze lekker rustig doorsliep. En nu begint het eigenlijk weer een beetje opnieuw.
We hebben ons al suf gepiekerd over hoe en waarom, maar we komen er eigenlijk niet uit.

Ik dacht eerst dat het misschien aan de yoghurt lag die ze na het warm eten krijgt, komt (rond 17u), maar deze heeft ze gisteren niet gehad en toch was ze onrustig.

Overdag slaapt ze prima.

Haar schema is als volgt:

8u fles 210 + 7schepjes nutrilon AR (tegen spugen)
slapen
10.30u fruit
12.30u 90cc + 3 schepjes AR
slapen
16.30u 90cc + 3 schepjes AR
17.00u warm eten en toetje
20.00u 210 cc + 7 schepjes AR
's avonds doen we nog een paar druppeltjes Sab Simplex in de fles (tegen krampjes)

Heeft er iemand tips?

Groetjes
 
ik heb geen oplossing voor je.. maar hier het zlefde... hij is nu bijna 10 maanden... en zoekt in zijn slaap zlef hele ander houding op... kruipt heel de bed door... gaat zelf recht op zitten dat je denk die is wakker en laat zich dan vallen en slaap weer verder... ogen gaan niet open... maar echt heel bewegelijk..
een maand terug was eht nog voor al geluiden...

denk dat het fasses zijn... maar goed het soort je slaap wel inderdaad...

ik geeft nog bv dus als die erg onrustig is geeft ik nog evne de borst... en dan slaapt die vaak weer een paar uur diep...

succes
 
mijn zoontje slaapt ook onrustig, maakt ook geluidjes en kan ook zomaar ineens heel hard huilend wakker worden. als ie geluidjes maakt laat ik hem gewoon, duurt nooit lang. als ie huilt ga ik erheen om zn speentje te geven en een aai over zn bol en dan slaapt ie alweer.
hij heeft ook een tijd gehad dat ie ergens midden in de nacht wakker werd, en gewoon uren lang lag te kletsen en rommelen in zn bed. en ja, ik lag dan ook uren wakker totdat hij weer sliep. daar heb ik de oplossing voor gevonden, elke avond even in bad.
het ligt bij jou niet aan het eten denk ik hoor, het is gewoon een fase. ze gaan rond die tijd dromen, en dat is in het begin ook maar eng..
 
mijn zoontje is nu 21maanden en hij kreunt snachts ook al vanaf dat hij een maand of 6 was en t gaat met fases dan slaapt hij weer goed en dan begint hij weer dan doe ik oordopjes in dan hoor je t een stuk zachter
 
Zijn idd fases, rond 9 maanden gaan ze de dag verwerken en kunnen ze in ene 's nachts erg onrustig worden ook al sliepen ze daarvoor goed door. Hoe lang zoiets duurt weet ik ook niet, het gaat wel weer over uiteindelijk.
 
Misschien een beeld babyfoon kopen? Wij hebben er eentje en vinden het ideaal. Als je wat hoort kan je even op het beeld zien wat er aan de hand is, meestal hoef je dan je bed niet uit of haar kamer in. Zolang ze alleen wat kreunt maar verder lekker slaapt verstoor je waarschijnlijk alleen haar slaap wanneer je iedere keer bij haar gaat kijken. Onze dochter, nu 11 mnd, is rond die tijd ook onrustiger gaan slapen. Niks aan de hand meestal, ze maakt wat geluid ( soms ook een huiltje) en slaapt rustig verder.
 
Terug
Bovenaan