's nachts krijsen

Wie weet raad?
Mijn zoontje is 19 maanden en heeft eigenlijk nog nooit doorgeslapen. Dit komt deels ook doordat hij problemen heeft gehad met zijn gezondheid. Dit is nu in orde, buiten de gewone kinderkwalen om dan. Een paar weken terug ging hij steeds vaker hele nachten doorslapen en nu sinds 1 week is het drama. Hij wordt rond een uur of elf voor het eerst krijsend wakker. WE krijgen hem dan nauwlijks gekalmeerd en als dat al zo is dan huilt hij weer als we weg gaan. Als we hem dan laten gaan, huilt hij vaak nog een kwartier door. Dan slaapt hij weer even (heel verschillend half uur tot een paar uurtjes) en dan begint het weer opnieuw. Hij gaat compleet over zijn toeren als we hem laten gaan. Gistern heb ik hem om elf uur mar weer een fles gegeven, terwijl we hier eindelijk vanaf waren gekomen zonder hem te laten huilen. Twijfel nu zelf of het iets lichamelijks kan zijn, maar hij is vorige week nog door de huisarts gecheckt op oren en keel. Herkennen anderen dit? Mijn dochtertje was ook een slechte slaper, maar heeft nooit zo gekrijsd.
 
Hey,

Herkenbaar... alleen onze hummel deed het rond half 6... gewoon uit het niets gaan krijsen... het is echt aandacht vragen. Zeker als ze niet ziek zijn, 's avonds goed gegeten hebben, en geen volle luier hebben. Mijn remedie is dat gewoon laten huilen. Loïs presteerde het de eerste nacht een uur (wel met stille tussenpozen) vol te houden. Daarna werd het elke nacht minder.
Ik ga 1 keer kijken en alles checken zonder te praten en zonder licht aan (alleen op de overloop)... en als er geen reden is dan laat ik haar 'rustig' huilen. Het is niet fijn, maar ze proberen je gewoon helemaal uit.
Loïs is nu 21 maand en met 19 maand heeft ze het ook geprobeerd. Geen aandacht werkt het beste.
 
En toch,
onze oudste (nu 3) heeft veel gehuild, moeilijke nachten gehad. We gingen er vrijwel elk uur uit en dat was niet weg te krijgen. Laten huilen was geen optie want hij stopte gewoon niet. Bleef huilen totdat hij een half uur later moe in slaap viel en werd een uur daarna weer wakker etc. Dit heeft tot zijn 1e verjaardag geduurd. Daarna ging het langzaam aan beter nog maar een of 2 keer op een nacht uiteindelijk. Tot april dit jaar (2,5 jaar) werd elke ochtend vroeg wakker en soms ook 's nachts, krijsen/slaan/duwen etc. Klaagde rond die tijd ook overdag over buikpijn.
Ben er uiteindelijk achter gekomen dat hij ergens op reageer (waarop? kinderarts zegt geen allergie te vinden) ik vermoed koemelk o.i.d. en behalve buikpijn krijgt hij er ook een opgezette keel van.
Dus word hij 's ochtend wakker met naar mijn idee het gevoel dat hij stikt. Logisch dat het even duurt voor je je kind dan rustig heb.
We lopen nu dus al sinds juni bij ka, morgen naar kno kijken wat die zeg. Voor mij is het wel een bevestiging dat het al de jaren niet lekker gezeten heeft. Ben blij dat wij op ons gevoel afgegaan zijn en na enkele pogingen van laten huilen hem toch maar zijn gaan helpen. Nu alleen nog er achter komen wat het is.....

Wat anders vaak wel een goede methode is die werkt, is elke 5 minuten even kijken. Wel troosten/uitpakken maar ook als ze gaan huilen toch gewoon weer terugleggen. Na 5 min. weer etc.

Succes en hopelijk is het gewoon zijn willetje
 
Hoi,

Thijmen doet dit ook.
hij is ook 19 maanden.
Ik had hem ook helemaal van de papfles af.
ook hij heeft gezondheidsproblemen dus erg herkenbaar allemaal.

nu heb ik gewoon een papfles (tuitbeker drinkt het makkelijkst) bij hem in bed gezet.
zodra hij wakker wordt zoekt hij er tegenwoordig zelf naar (als ik hem wakker hoor worden bied ik hem snel aan) en drinkt hij hem leeg.
en slaapt dan door!
ik moet er nog wel 2x per nacht uit maar dan maar even en er is geen drama!
Ook begon hij laatst weer te schreeuwen.
Dikke trappelzak aan en het was goed, meneer had het gewoon koud!.

Ook heb ik een heel flauw schijnend klein lampje aangelaten op zijn kamer, hij voelt zich een stuk veiliger.

Omdat hij aangeboren doof is en laatst geopereerd is heb ik een heel dun kussen voor hem gekocht.
mag wel nog niet zeggen ze maar hij ligt gewoon veel lekkerder nu...

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
sterkte en succes!

liefs
 
Terug
Bovenaan