's nachts lekkende borsten

Ik wordt soms 's nachts met een enorme waterballet in mijn bed wakker. Een van mijn borsten zijn behoorlijk gaan lekken, doordat er zo'n 6 uur tussen de voedingen zit. Hoe lost men dit op? 's nachts een keertje kolven? zo ja, hoelang mag je dan kolven op een elektrische kolf apparaat?

Een passende oplossing heb ik niet. Toen mijn borsten lekten, deed ik gewoon mijn bh aan met kompressen er in. Dat slaapt niet lekker, dus later heb ik soort van hemdje gemaakt van een hydrofielluier en die omgedaan. Het lost het lekken niet op, maar het bed blijft schoon.

Je mag ook best kolven in de nacht, maar dat zal geen blijvende oplossing zijn. Je borsten moeten er aan wennen dat ze 's nachts niet meer voeden. Dus raken ze overvol.

Hoe lang je mag kolven? Volgens mij mag je altijd kolven tot er niks meer te kolven valt.

Maar ik weet uit ervaring dat in de nacht kolven echt geen pretje is. Ik heb het bijna twee weken gedaan (voedde op verzoek gekolfde voeding) en ben blij dat ik daar van af ben.

Gr. Tamara.

Het 's nachts kolven werd mij afgeraden door zowel de verloskundige als de kraamhulp. Weet eigenlijk niet zo goed waarom (ik was het ook niet van plan en heb het ook niet gevraagd ;-)

Je kan speciale siliconenpads kopen lilypadz heten ze geloof ik en die zouden hierbij moeten kunnen helpen. Ik heb er zelf geen ervaring mee trouwens. Mijn bv is mislukt omdat ik niet genoeg opslagruimte had.

Groetjes.

(ik ben van het maartforum, maar omdat Jasmijn 28-2 is geboren lees ik hier ook mee)

Die lilly pads zijn ideaal. Juist ook in zulke situaties!
Deze keer is de BV niet gelukt helaas, maar de vorige keer heb ik die pads dus gebruikt. Je drukt er de tepel mee dicht, dus lekken doe je niet. Ze zijn van siliconen en voelen dus ook prettig aan (ik vond die papieren dingen vaak zo schuren).

Ik had ze voor nu ook weer gekocht maar niet begruikt (helaas). Zitten nog nieuw in het doosje.

Die lilly pads zijn ideaal. Juist ook in zulke situaties!
Deze keer is de BV niet gelukt helaas, maar de vorige keer heb ik die pads dus gebruikt. Je drukt er de tepel mee dicht, dus lekken doe je niet. Ze zijn van siliconen en voelen dus ook prettig aan (ik vond die papieren dingen vaak zo schuren).

Ik had ze voor nu ook weer gekocht maar niet begruikt (helaas). Zitten nog nieuw in het doosje.

Terug
Bovenaan