's nachts pijnlijke buik wat doen jullie eraan

He meiden
Ik heb een vraag. De laatste nachten heb ik meer last v mijn buik. Ik leg er al iets zachts onder en opzich helpt het wel alleen heb ik de laatste 2 dgn last v strakke pijnlijke buik. Is dat nou een harde buik? Enne wat doen jullie eraan?
Kruik tegen buik aan leggen?

Ik hoor graag tips ;)
x
Mieka

Hoi,

Van een warme kruik wordt ik alleen maar misselijk...maar mischien helpt het bij jou wel hoor! Ik zou gewoon wat dingetjes uitproberen, verder hoort eht er gewoon bij. De kans is groot dat je dit houdt tot de bevalling. Lastig is het zeker. Ik heb het al een aantal weken en slaap daardoor slecht.
Het is geen harde buik hoor, volgens mij komt het gewoon doordat de spieren enzo in je buik aan het oprekken zijn. Een harde buik herken je wel hoor, geloof mij! Dan is het net of er een basketbal in je buik zit!!!
Mischien kun je eens proberen om met je benen opgetrokken te gaan slapen. Dat ontspant de buikspieren iets. Bij mij helpt dit wel, alleen strek ik mijn benen altijd weer als ik eenmaal slaap....

Groetjes!

Basketbal in buik is wel een goede beschrijving wat ik vannacht voelde ;)
Hij voelde pijnlijk aan en gespannen.
Nou ja fijn (op zekere hoogte)om te lezen dat het er bij hoort ;)
Kruik ga ik denk ik maar eens proberen.
x

Als ik een harde buik krijg, trekt mijn hele baarmoeder samen en wordt het echt bikkelhard. Het houdt een paar seconden aan en dan wordt het langzaam weer wat slapper. Ik kan er niks tegen doen. Relaxen is het enige. Gewoon rustig blijven ademen. Het zijn ternslotte oefen-weeen. Het lijkt me alleen vervelend als je dit de hele tijd hebt. Geen idee of een kruik dan werkt.

Heel vervelend ja, die harde buiken. Ik had ze gister denk ik wel 10 keer in 1 uur. Bleh....

Valt niet zoveel aan te doen. Wat Tammy zegt, rustig doorademen. Als het tenminste harde buiken zijn.

Ik heb daar ook nog al last van snachts. Ben overdag ook een bezig bijtje zal daar misschien ook mee temaken hebben.
Ik slaap tegenwoordig met een jawel,voedingskussen!! Zo'n kussen in de form van een lange slang. En dan ook nog een extra kussen. Dan heb je overal extra steun. Tja het ziet er niet uit,haha. Maar mij helpt het wel. Een buikband geeft ook nog wel eens extra ondersteuning. Je buik macheren met een olie wil ook helpen.
Hoop dat je er wat aan hebt.
Het is niet zo dat je nu fantastisch gaat slapem hoor,is mijn ervaring,het blijft een beetje aan rommelen tot je bevalling,maar met wat tips kom je er wel.
Groetjes coortje30

Terug
Bovenaan